رشد ۴ درصدی صادرات کالا از استان خوزستان به عراق

دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ 379 0
رشد ۴ درصدی صادرات کالا از استان خوزستان به عراق عراق یکی از مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران و به ویژه استان خوزستان است که از ابتدای امسال ارسال کالا ۴ درصد رشد کرد.

به گزارش تجارت بان، بهروز قره بیگی می‌گوید: در ۲ ماهه نخست امسال بیش از ۸۵۶ هزار تن کالا از خوزستان به کشور عراق صادر شد.

 

او افزود: این کالا‌ها به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان خوزستان به عراق صادر گشت.

 

به گفته آقای قره بیگی این میزان صادرات کالا از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴ درصدی داشت.

 

ناظر گمرکات استان خوزستان این اطلاعات را در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی استان با هیات تجاری کشور عراق در اهواز بیان کرد.

 

این هیات که از فعالان اقتصادی استان‌های بغداد، بصره و دیوانیه عراق هستند ضمن دیدار با فعالان اقتصادی استان‌های قم، آذربایجان غربی و اردبیل از حدود ۳۵ کارخانه و واحد صنعتی دیدن کردند.

 

همچنین شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اهواز در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی استان با هیات تجاری کشور عراق در مرکز استان خوزستان گفت: امسال یکی از برنامه‌های اتاق بازرگانی اهواز کمک به افزایش و توسعه روابط اقتصادی کشور است.

 

شایان ذکر است که دولت عراق به تازگی به توجه به فشار دولت‌های غربی به منظور ایجاد فشار روی ایران در کنار سنگ اندازی برای واردات برخی کالا‌های ایرانی به دنبال حمایت از تولید داخل است.

 

البته محمود اللیثی رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه عراق در این خصوص راهکاری ارایه کرد که ایران می‌تواند عراق را به عنوان پایلوتی برای صادرات کالا‌های خود به دیگر کشور‌ها قرار دهد./باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه