وعده رفع موانع روابط تجاری با ایران از سوی استاندار اربیل

پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ 316 0
وعده رفع موانع روابط تجاری با ایران از سوی استاندار اربیل ترانزیت، صادرات و مشکلات مرزی؛ موضوع گفت و گو میان سرکنسول ایران با استاندار اربیل بود.


 

به گزارش تجارت بان به نقل از ایرنا،«نصرالله رشنودی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل روز چهارشنبه با «امید خوشناو» استاندار اربیل در محل استانداری ملاقات و گفتگو کرد.

 

در این دیدار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری توافقاتی که سال گذشته دو استاندار آذربایجان غربی و اربیل عراق امضا کردند درباره توسعه روابط اربیل با استان های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل، ترانزیت، صادرات بنزین و دیگر مسائل مرزی  با استاندار اربیل به بحث و گفتگو پرداخت.

 

امید خوشناو استاندار اربیل نیز در این دیدار، آمادگی خود را جهت رفع موانع و توسعه روابط با دیگر استان های ایران اعلام کرد.

 

حدود ۴ ماه پیش دو استاندار آذربایجان غربی و اربیل توافقنامه ای به منظور توسعه روابط در اربیل امضا کردند.

 

این تفاهم نامه ۱۶ بندی در محل اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل به امضا «محمد صادق معتمدیان» استاندار آذربایجان غربی و امید خوشناو استاندار اربیل رسید.

 

۲ استاندار ابتدای زمستان سال گذشته (۱۴۰۰) در سفر هیات اقتصادی اربیل به استان آذربایجان غربی تفاهم نامه ای امضا کرده بودند که این تفاهم نامه در نشستی مشترک بین هیات آذربایجان غربی و اربیل نهایی شد.

 

تسهیل در ترددهای مرزی، بهبود زیر ساخت های پایانه مرزی تمرچین، ایجاد شرکت های مشترک حمل و نقل، حمل یکسره کالاهای فاسد شدنی در مرز، توسعه روابط گردشگری و فرهنگی و ایجاد روابط بین دانشگاه‌های ۲ استان از جمله موارد مطرح شده در این توافق نامه بود.

 

برای اطلاع از متن کامل تفاهمنامه میان استان اربیل و آذربایجان غربی، اینجا را کلیک کنید.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه