امکان ورود بدون روادید گردشگران عراقی به ایران از مرز چذابه

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ 644 0
امکان ورود بدون روادید گردشگران عراقی به ایران از مرز چذابه امکان ورود بدون روادید(ویزا) گردشگران و زایران عراقی به جمهوری اسلامی ایران از مرز بین‌المللی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز فراهم شده است.



به گزارش تجارت بان، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: بر اساس تفاهم انجام شده اخیر با مقام‌های عراقی، هر شبانه روز حداکثر یک هزار و ۲۵۰ زایر و گردشگر عراقی می‌توانند از مرز چذابه وارد کشور شوند.

 

وی گفت: رعایت شیوه‌های نامه بهداشتی، تزریق ۲ مرحله واکسن کرونا، انجام آزمایش منفی پی.سی.آر برای ورود گردشگران و زایران عراقی به کشورمان ضروری است.

 

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به ممنوعیت عبور انفرادی زایران ایرانی عتبات عالیات از مرز چذابه افزود: زایران ایرانی به صورت کاروانی می‌توانند تنها از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

 

سیلاوی افزود: زایران ایرانی که از هر مرز رسمی و بین‌المللی به عراق سفر کرده‌اند می‌توانند از مرز چذابه وارد کشور شوند و محدودیتی در این زمینه نیست.

 

به گفته وی درچند روز اخیر که ورود زایران عراقی از مرز چذابه بدون روادید مجاز شده است به طور میانگین روزانه ۷۰۰ زایر و گردشگر عراقی از طریق پایانه مسافری چذابه وارد کشور شده‌اند.

 

 مرزهای رسمی چذابه و شلمچه در خوزستان از جمله گذرگاه‌های تردد زایران ایرانی و عراقی، و نیز صدور کالا به عراق هستند./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه