تاکید بر بازگشایی بازارچه‌های مرزی چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی

جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ 426 0
تاکید بر بازگشایی بازارچه‌های مرزی چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی استاندار ایلام ضمن تاکید بر بازگشایی بازارچه‌های مرزی، از تسهیل فعالیت تجار در بازارچه‌های مرزی خبر داد.

به گزارش تجارت بان، استاندار ایلام با اشاره به تسهیل فعالیت تجار در بازارچه‌های مرزی گفت: مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم در استان ایلام بازگشایی بازارچه‌های مرزی برای صادرات است.


حسن بهرام نیا شامگاه پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در مجموعه تفریحی چغاسبز ایلام از صادر کردن محموله دیگر از طریق مرز هلاله شمالی به عراق خبر داد و اظهار داشت: از  مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم در استان بازگشایی بازارچه‌های مرزی چیلات‌، چنگوله و هلاله شمالی برای صادرات است.

 

وی با عنوان این مطلب که به‌صورت غیر رسمی بازارچه هلاله شمالی بازگشایی شده است، اضافه کرد: روز گذشته نیز محموله‌ای دیگر از این مرز به کشور عراق صادر شد.  

 

استاندار ایلام با بیان اینکه بازگشایی بازارچه‌های چیلات و بازارچه چنگوله نیز در دستور کار جدی قرار گرفته است، افزود: یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای رونق اقتصادی و صنایع دستی  بازگشایی بازارچه ها است.

 

وی در ادامه گفت: انشاءالله با گشایش رسمی بازارچه‌های سه‌گانه چیلات، چنگوله و هلاله شمالی بسیاری از محصولات صنایع دستی به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

 بهرام نیا با عنوان این مطلب که صنایع دستی ایلام به کشورهای اروپایی صادر می شود، یادآور شد: سال گذشته که در نمایشگاه صنایع دستی تهران حضور پیدا کردیم غرفه ایلام محصولات بسیار با کیفیتی را به نمایش گذاشته بود.

 

وی در ادامه خواستار زمینه سازی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در ایلام شد و گفت: ایجاد نمایشگاه بین المللی و خارج استانی می تواند کمک کند تا محصولات استان به نقاط مختلف کشور و جهان صادر شود./تسنیم

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه