تبدیل میدان بزرگ میوه اربیل به مرکز بزرگ تجارتی

شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ 534 0
تبدیل میدان بزرگ میوه  اربیل به مرکز بزرگ تجارتی میدان میوه و تره‌بار و مرکز تحقیقات کشاورزی اربیل به مساحت ٧٥ هکتار، مجموعه‌ای از غرفه‌های عرضه، سردخانه‌ها و مرکز کشت گلخانه‌های محصولات کشاورزی را دربر می‌گیرد.

به گزارش تجارت بان، وزیر بازرگانی و صنعت اقلیم کردستان گفت: این میدان به مرکز بزرگ اقتصادی و تحقیقات کشاورزی کردستان تبدیل می شود.

 

"کمال مسلم" در حضور خبرنگاران اظهار کرد: میدان بزرگ میوه و ترەبار اربیل یک مرکز توسعه‌ی بسیار مهم است کە از غرفه‌های عرضه‌ی محصولات کشاورزی، سردخانه‌های نگهداری و یک مرکز پیشرفته‌ی تحقیقات و توسعه‌ی کشاورزی تشکیل‌شده است.

 

وزیر بازرگانی گفت با توجه به اینکه محصولات فصلی کشاورزان به‌صورت یکجا و در زمانی محدود به بهره‌برداری می‌رسد، وجود سردخانه‌های متعدد در این مرکز باعث می‌شود کشاورزان محصولات خود را با قیمتی مناسب عرضه کرده، این محصولات مدت‌زمان طولانی‌تری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرند و نیاز کمتری به واردات از خارج داشته باشیم. وی تصریح کرد که انبارهای سردخانه‌ای نگهداری محصولات این امکان را فراهم می‌کند که با تأسیس کارخانه‌ها و کارگاه‌های تبدیل بتوانیم از محصولات کشاورزان به عنوان مواد اولیه‌ی این کارخانه‌های استفاده کنیم.

 

کمال مسلم همچنین گفت کە طرح گسترده‌ی میدان میوه و تره‌بار و مرکز تحقیقات کشاورزی که تحت نظارت متخصصان از کشورهای پیشرفته قرار دارد، می‌تواند به مرکز بزرگ بازرگانی با دیگر مناطق عراق  و خارج تبدیل بشود و مرکز تحقیقاتی آن نیز تسهیلات پیشرفت و توسعه‌ی بخش کشاورزی را ایجاد نمایند.

 

میدان میوه و تره‌بار و مرکز تحقیقات کشاورزی اربیل که در مساحت ۷۵ هکتار  متشکل از ۴۰۰ غرفه‌ی بازرگانی، ۱۳۰ واحد سردخانه‌ای و ١٠ هزار غرفه‌ی پرورش گلخانه‌ای، در ٩ کیلومتری جنوب غربی اربیل احداث شده است./کردستان 24

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه