اختصاص ۵۵۰۰ هکتار زمین به منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان

شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ 394 0
اختصاص ۵۵۰۰ هکتار زمین به منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از اختصاص۲۲۰۰ هکتار زمین در بانه و ۳۳۰۰ هکتار زمین در مریوان برای مناطق آزاد تجاری صنعتی در این دو شهر خبر داد.

به گزارش تجارت بان، سعید محمد روز جمعه در جریان بازدید از سد عباس آباد بانه در جمع خبرنگاران با اشاره به نبود منابع مالی برای تامین زیرساخت های مناطق آزاد اظهار داشت: برای تامین زیرساخت‌های این منطقه ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار طی سه سال اختصاص می یابد که ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع سازمانی مناطق آزاد و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی و سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.


وی اضافه کرد: سال گذشته از مناطق آزاد دیگر کشور ۵۰۰ میلیارد ریال به منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان اختصاص یافت.

 

محمد با اشاره به استقبال خوبی که از منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان شده گفت: این منطقه نقش مهمی در توسعه شهرستان بانه و جمع آوری کولبری و اشتغال برای کولبران دارد که کولبران در شرکت های سرمایه گذاری بکارگیری می شوند

 

وی ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد بانه و مریوان در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شده و این اساسنامه باید در شورای نگهبان نیر تایید شود.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار داشت:بعد از تصویب اساسنامه در شورای نگهبان مدیر عامل و هیات مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان به صورت رسمی مستقر می شوند و امکان عملیات مالی و انعقاد قرار دادها فراهم می شود.


وی با بیان اینکه هفت منطقه جدید آزاد در کشور سال گذشت مصوب و ابلاغ شده افزود: با توجه با اینکه از منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی بانه استقبال خوبی شده تامین زیرساخت ها این منطقه در اولویت قرار دارد.
محمد در بخش دیگری از سخنان به مشکلات و کمبودها در شهرستان بانه اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین مشکلات این شهرستان کمبود آب شرب و کمبود تجهیزات پزشکی و تخت های بیمارستانی است که این مشکلات پیگیری می شود. 


مشاور رییس جمهور گفت: یکی دیگر از مشکلات بانه در زمینه تامین منابع مالی  و بدهی های شهرداری بانه است که این مشکلات با جدیت پیگیری می شود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به آبگیر زودتر از موعد مقرر سد عباس آباد بانه از سال ۱۳۹۶ هیچگونه اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته و مطالبه مسوولان شهرستان اختصاص اعتبار به این پروژه است.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار داشت: منابع آب بانه کفاف وضعیت موجود شهرستان را نمی‌دهد باید مشکل این سد حل و عملیات اجرایی سد جدید نیز آغاز شود.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه در سفر بانه با خانواده شهید محمد صفری دیدار کرد و همچنین از سد عباس آباد بانه بازدید کرد.

 

مشاور رییس جمهوری با حضور در گلزار شهدای سلیمان یک بانه در مراسم غبار روبی و عطر افشانی شرکت کرد./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه