درآمد٣ میلیارد دلاری اقلیم کردستان از نفت طی 3 ماه

سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ 376 0
درآمد٣ میلیارد دلاری اقلیم کردستان از نفت طی 3 ماه اقلیم کردستان در مدت سه ماه نزدیک به ٣٦.٥ میلیون بشکه نفت خام به بازارهای جهان صادر کرده است.

به گزارش تجارت بان، شرکت دیلویت که یکی از شرکت‌های  معتبرحسابداری در جهان است، گزارش خود را درباره تولید، صادرات و درآمد نفت اقلیم کردستان در سه ماهه اول سال ٢٠٢٢ منتشر کرد.

 

در این گزارش آمده است: میزان نفت خام صادراتی و مصرفی اقلیم کردستان از اول ژانویه تا ٣٠ مارس ٢٠٢٢، در مجموع ٣٩،٠٨٨،١٧٠ بشکه نفت در روز بوده است. همچنین صادرات از طریق خط لوله انتقال نفت در مدت مذکور ٣٦ میلیون و ٤٥٣ هزار و ٥٩٠ بشکه بوده است.

 

نفت خام تحویل شده برای پالایش در وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان را نیز ٢٢٢٦٠٨٣ بشکه، میزان فروش به پالایشگاه‌ها ٢٨٤٦٠١ بشکه، فروش داخلی ١٢٤٤٣٦ بشکه و ارزش ناخالص نفت خام فروخته شده توسط دولت اقلیم کوردستان در سه ماهه اول  ٢٠٢٢ را ٣،٠٢٨،٩٠٣،٤٧٨ دلار اعلام کرده است.

 

بر اساس گزارش دیلویت، ارزش ناخالص نفت خام و میعانات گازی فروخته شده، شامل صادرات از خط لوله و فروش داخلی در مدت مذکور ٣،٠٦٣،٣٥٦،٨٩١ دلار بوده است.

 

همچنین در ابین گزارس آمده است:"هیچ تخلفی در داده‌های مذکور درباره صادرات و مصرف و فروش نفت از اول ژانویه تا ٣١ مارس ٢٠٢٢ مشاهده نشده است"./کردستان 24

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه