رمز موفقیت صادرات کالا به کردستان عراق

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ 461 0
رمز موفقیت صادرات کالا به کردستان عراق نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه که به دعوت اتاق بازرگانی کردستان به سنندج سفر کرده است به بیان رموز موفقیت صادرات کالا به کردستان عراق پرداخت.

به گزارش تجارت بان، «یاسین رحیم فرج»،  نایب رییس اتاق بازرگانی سلیمانیه گفت: داشتن کیفیت؛ بسته بندی مطلوب و سرعت لازم در ارائه آن از مهمترین شاخص های صادرات کالا است و واحدهای تولیدی ایرانی با داشتن این موارد می توانند بازار خوبی در اقلیم کردستان عراق داشته باشند.

 

رحیم فرج با اشاره به اینکه هیات تجاری - بازاریابی اقلیم کردستان عراق به دعوت اتاق بازرگانی سنندج به کردستان سفر کرده است اظهار داشت: این سفر به منظور انجام کار بهتر در بخش های کسب و کار، سرمایه گذاری و بازرگانی بین طرفین انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک هم گردهمایی در مرز باشماق برگزار خواهد شد، افزود: مشکلاتی که هر دو طرف با آن در بخش های مختلف مواجه هستند متفاوت است لذا نمی توان یک بسته و راهکار یکسان برای حل آنها تهیه کرد بنابراین می طلبد در هر بخش اقدام به برگزاری گردهمایی و نشست های دوجانبه کنیم.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی سلیمانیه اضافه کرد: ایران به دلیل مواجه شدن با تحریم و بیماری کرونا و بتازگی هم جنگ روسیه و اوکراین در مقاطعی برای تامین نیاز داخلی خود صادرات برخی کالاها را ممنوع می کند، در چنین شرایطی ما هم منتظر برداشتن این ممنوعیت ها نخواهیم بود و برای تامین نیازهایمان با دیگر شرکت های خارجی وارد معامله می شویم و این لازمه کار تجارت و بازرگانی است.

 

وی با اشاره به اینکه لازمه موفقیت شرکت های تولیدی کردستان ایران در اقلیم کردستان عراق داشتن کیفیت، بسته بندی مناسب و سرعت در ارائه و عرضه آن است، اظهار داشت: ما در بحث تجارت کاری به دولت نداریم بلکه آنچه برای ما حائز اهمیت است داشتن استاندارد و کیفیت لازم و بسته بندی مناسب است.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی سلیمانیه افزود: با توجه به اینکه مسافت کمی بین اقلیم کردستان عراق و ایران وجود دارد لذا هزینه حمل و نقل کالا هم به مراتب نسبت به کشورهای دیگر کمتر است لذا تمایل ما ارتباط بازرگانی بیشتر با جمهوری اسلامی است.

 

هیات تجاری- بازاریابی اعزامی از اقلیم کردستان عراق از عصر روز گذشته وارد کردستان ایران شد از جمله برنامه های سفر این هیات نشست با شرکت های دانش بنیان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای این شرکت ها در محل پارک علم و فناوری استان، نشست با هیات رییسه اتاق بازرگانی سنندج و مدیران دستگاه های اجرایی کردستان بوده است.

 

از دیگر برنامه های سفر این هیات شرکت در نشست هایی چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان کردستان است./ایرنا

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه