معرفی توانمندی‌های تولیدی کردستان ایران و عراق در نشست دوجانبه تجاری

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ 421 0
معرفی توانمندی‌های تولیدی کردستان ایران و عراق در نشست دوجانبه تجاری در نشست B۲B(تجارت شرکت با شرکت یا بازرگان با بازرگان) توانمندی های بخش تولید و خدمات فنی و مهندس کردستان ایران و اقیم کردستان عراق معرفی شد.

به گزارش تجارت بان، برگزاری نشست مشترک هیات تجاری اقلیم کردستان عراق با فعالان اقتصادی به صورت به اصطلاح B۲B(تجارت شرکت با شرکت یا بازرگان با بازرگان) شامگاه سه‌شنبه در سنندج برگزار شد.

 

علاوه بر فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی سنندج تعدادی از فعالان اقتصادی هم از استان های تهران و البرز هم در این نشست حضور پیدا کردند تا از این فرصت برای معرفی تولیدات و دستاوردهای خود استفاده کنند.

 

نشست های به اصطلاح B۲B دارای مزایای فراوانی است که از جمله آن می توان به اطلاع از آخرین دستاوردهای تجاری، آشنایی و برقراری ارتباط بین تجار و بازرگانان مناطق مختلف، نیازسنجی و امکان سنجی جامعه هدف و معرفی توانمندی های موجود در کوتاه ترین و سریع ترین زمان ممکن اشاره کرد.

 

فعالان اقتصادی کردستان از این نشست استقبال مطلوبی داشتند هرچند انتظار می رفت تعداد بیشتری حضور پیدا می کردند ولی با توجه به اینکه اولویت دعوت با اعضای اتاق بازرگانی بود لذا بیشتر حضار را فعالان اقتصادی عضو اتاق تشکیل داده بودند.

 

در قالب گروه های مختلف هریک از  روسای اتحادیه پیمانکاران و نظام مهندسی اقلیم کردستان عراق با فعالان اقتصادی کردستان ایران دور هم جمع شدند و پیرامون فعالیت ها و کارهایی که می توانند انجام دهند باهم به گفت و گو پرداختند.

 

 

باشگاه مخاطبان مسکن بستری برای حذف واسطه در صنعت ساختمان

 

بانک مسکن کردستان هم در این نشست به طور مفصل اقدام به معرفی باشگاه مخاطبان مسکن کرد طرحی که برای نخستین بار در کشور توسط ایده یکی از پرسنل این بانک و به همت جوانان عضور پارک علم و فناوری استان طراحی و اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

 

سایت این باشگاه تاکنون در شورای مسکن و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به تصویب رسیده و بزودی توسط استاندار کردستان هم رونمایی می شود.

 

عضو هیات مدیره باشگاه مخاطبان مسکن در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح مورد استقبال و تایید مسوولان کشوری هم قرار گرفته است و در سطح ملی هم به ویژه در راستای اجرای نهضت ملی مسکن قرار شده از آن استفاده شود.

 

لقمان فلاحی اضافه کرد: با اجرای باشگاه مخاطبان مسکن وجود دلال در این بخش حذف خواهد شد و این هم به نفع خریداران و هم سازندگان مسکن در کشور است.

 

وی ادامه داد: وقتی این طرح در سطح کشور اجرایی شود متقاضیان مصالح ساختمانی و دیگر ملزومات موردنیاز در این بخش اولویت خرید  آنها با واحدهای تولیدی بومی است و این تاثیر بسزایی در رونق تولید در هر استانی دارد.

 

مدیرعامل و موسس پلتفرم جامع جامع صنعت ساختمان از تهران آمده بودند تا این پلتفرم را به هیات تجاری اقلیم کردستان عراق معرفی کنند.

 

مدیرعامل پلتفرم صنعت ساختمان با عنوان پنجره در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنجره اولین و بزرگترین پلتفرم جامع صنعت ساختمان در کشور است که تمام دیتاهای صنعت ساختمان را در یک جا جمع کرده است.

 

نسرین یوسفی اضافه کرد: به وسیله این پلتفرم  هم نیروی کار و هم بازار مسکن و خرید و فروش مصالح ساختمانی چه در سطح داخلی و چه خارجی به بهترین شکل مدیریت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه صادرات انواع مصالح ساختمانی، معدنی و پتروشیمی را از این طریق انجام می دهیم، گفت: به طور رسمی و عملیاتی ۲ سال این پلتفرم شروع بکار کرده و تاکنون به اهداف کوتاه مدت پیش بینی شده آن دست پیدا کردیم و با برنامه ریزی هم به اهداف بلندمدت خواهیم رسید.

 

مدیرعامل پلتفرم صنعت ساختمان یادآور شد: تاکنون به کشورهای ترکیه، عراق، کویت، عمان، آذربایجان،قزاقستان و ترکمنستان صادرات داشتیم.

 

یوسفی اظهار داشت: در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی هم ورود پیدا کردیم و در حال انعقاد قرارداد آن با سرمایه گذاری از کشور کویت در صنعت ساختمان هستیم.

 

 

نشست های B۲B بهترین شیوه برای معرفی توانمندی های شرکت ها و واحدهای تولیدی است

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در ابتدای آغاز این نشست اظهار داشت: در سالیان گذشته هم چنین نشست هایی بین فعالان اقتصادی دو طرف برگزار شده ولی نشست امروز به طور گسترده تر و با حضور تعداد بیشتری از فعالان اقتصادی‌ برگزار شده است.

 

سیدکمال حسینی برگزاری این نشست را بهترین شیوه برای معرفی توانمندی های دو طرف خواند و افزود: استان دارای تولیدکنندگان توانمند در بخش های مختلفی است که با مباحث علمی روز آشنا هستند.

 

وی هدف از برگزاری این نشست ها را توسعه اقتصادی استان خواند و گفت: از همه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان درخواست داریم که به منظور ممانعت از وجود هر مشکل و اتفاقی قبل از برقراری ارتباط اقتصادی با اقلیم کردستان عراق از طریق اتاق بازرگانی به این حیطه ورود پیدا کنند.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی سلیمانیه هم در این نشست با تاکید بر استفاده از توانمندی های طرفین اظهار داشت: رویه تجاری اقلیم کردستان عراق دیگر تنها مختص به واردات نیست و حال به دنبال جذب سرمایه گذاری است.

 

یاسین رحیم فرج اضافه کرد: شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنعت در اقلیم کردستان ایجاد شده و مشوق های مطلوبی برای سرمایه گذاران اختصاص پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه از حضور سرمایه گذاران در اقلیم کردستان استقبال می شود، ادامه داد: توسعه کشاورزی و صنعت از جمله برنامه های اولویت دار در اقلیم است و همه ما هم در این راستا گام بر می داریم.

 

هیات تجاری- بازاریابی اعزامی از اقلیم کردستان عراق از عصر روز گذشته وارد کردستان ایران شد از جمله برنامه های سفر دو روزه  این هیات نشست با شرکت های دانش بنیان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای این شرکت ها در محل پارک علم و فناوری استان، نشست با هیات رییسه اتاق بازرگانی سنندج و مدیران دستگاه های اجرایی کردستان و شرکت در نشست هایی چهره به چهره با فعالان اقتصادی استان بوده است./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه