معرفی اربیل و آمیدی به عنوان مکان‌های جذاب خاورمیانه

پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ 753 0
معرفی اربیل و آمیدی به عنوان مکان‌های جذاب خاورمیانه دو شهر اقلیم کردستان به عنوان مکان‌های جذاب خاورمیانه معرفی شدند.

به گزارش تجارت بان، وب سایت Travel Triangle، اعلام کرد که دو شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان و شهر آمیدی در استان دهوک، جزو ١٥ مکان جذاب خاورمیانه هستند که گردشگران را غافلگیر می‌کنند.

 

در مقاله‌ای که در این وب سایت منتشر شده آمده است:" خاورمیانه زیبا و سورئال است و گردشگران مشتاق را به خود جذب می‌کند".

 

همچنین در این گزارش  ١٥ مکان در خاورمیانه برای بازدید مشخص شده است.

 

شهر آمیدی در مقاله به عنوان یک روستای کردنشین زیبا توصیف شده که بر روی کوهی با قله مسطح بنا شده است و مانند بسیاری از تمدن‌ها و جوامع باستانی، تاریخ غنی دارد.

 

همچنین در این مطلب آمده است:"از نظر اساطیری اعتقاد بر این است که آمیدی خانه سه مرد حکیم بوده که پس از تولد عیسی مسیح، بلافاصله برای دیدن او به بیت‌الحم رفته‌اند".

 

مقاله درباره شهر اربیل نیز می‌گوید:"خاورمیانه شهرهای باستانی بسیاری دارد که در طول قرن‌ها شکوه خود را حفظ کرده‌اند و یکی از این مکان‌های باستانی محبوب، شهر اربیل است".

 

و نوشته است؛ اربیل که مرکز اقلیم کردستان است، از پرجمعیت‌ترین شهر‌های عراق نیز به شمار می‌آید و دارای آثار باستانی بسیاری از جمله قلعه‌، بناهای تاریخی و نمادهای دیرین تمدن بشری است، علاوه بر این از طبیعتی جذاب و فرهنگی غنی برخوردار است.

 

اقلیم کردستان از چهار استان تشکیل شده که به طور مداوم از گردشگران خارجی و عراقی میزبانی می‌کنند، صنعت گردشگری در اقلیم کردستان در حال توسعه است./کردستان 24

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه