وضعیت فعالیت مرز رسمی پرویزخان در روزهای تعطیلی تاسوعا و عاشورا

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ 440 0
وضعیت فعالیت مرز رسمی پرویزخان در روزهای تعطیلی تاسوعا و عاشورا مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان وضعیت فعالیت این مرز را برای صادرات در روزهای تعطیلی تاسوعا و عاشورا تشریح کرد.

به گزارش تجارت بان، مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان گفت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با طرف عراقی، مرز رسمی پرویزخان در شهرستان مرزی قصرشیرین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) تعطیل نیست.

 

«قاسم مطلبی» افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ( ۱۶ و ۱۷ مردادماه) فعالیت های تجاری مثل روال سابق انجام خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت در مرزهای رسمی تعطیلی ندارد، نیروهای خدوم گمرک در کنار دیگر فعالان دستگاه های مرتبط با امر صادرات و فعالیت های تجاری در روزهای نهم و دهم محرم مرز مستقر و فعالیت دارند.

 

مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان گفت: تلاش همه فعالان در مرز تسهیل و روان سازی در صادرات است و پرویزخان یکی از مرزهای مهم کشورمان است که نقشی راهبردی در صادرات کالاهای غیر نفتی به عراق دارد.

 

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

 

 مرز رسمی پرویزخان در مسیر راه ابریشم، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و  باتوجه به وضعیت نامناسب زیرساخت ها در عراق، بهترین نقطه برای سرمایه گذاری ایران در این کشور و اقلیم کردستان است.

 

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد و هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود./ایرنا

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه