همه مرزهای زمینی به سمت عراق بسته شد

سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ 423 0
همه مرزهای زمینی به سمت عراق بسته شد به گفته مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برآوردی از بازگشت زمینی ایرانیان حاضر در عراق از طریق مرزهای زمینی وجود ندارد.


به گزارش تجارت بان، مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هر چند برآوردی از بازگشت زمینی ایرانیان حاضر در عراق از طریق مرزهای زمینی وجود ندارد اما به هر میزان تقاضا و بازگشت ایرانیان، اتوبوس در پایانه‌های مرزی برای انتقال آنها به مقاصد اعلام شده تامین و انتقال انجام می‌شود.

داریوش باقرجوان با بیان اینکه هیچ یک از مرزهای ایران با عراق برای تردد مسافران باز نیست، اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی تمام مرزهای ایران به سمت عراق بسته است و روز گذشته به محض اطلاع رسانی وزارت کشور به تمام کاروان‌ها و ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافری اعلام کردیم که حرکتی به سمت عراق نداشته باشند.

وی ادامه داد: بخشی از کاروان‌هایی که در مسیر بودند به مبدا بازگشتند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تجیهز پایانه‌های مرزی به ناوگان اتوبوسی برای بازگشت ایرانیان در عراق تاکید کرد: در حال حاضر تعدادی اتوبوس در مرزهای ایران و عراق مستقر و دپو شده‌اند تا با بازگشت ایرانیان از عراق، به سرعت ایرانیان رابه مقاصد اعلامی برسانند.

باقرجوان افزود: هر چند برآوردی از بازگشت زمینی ایرانیان حاضر در عراق از طریق مرزهای زمینی وجود ندارد اما به هر میزان تقاضا و بازگشت ایرانیان، اتوبوس در پایانه‌های مرزی برای انتقال آنها به مقاصد اعلام شده تامین و انتقال انجام می‌شود. استان‌های معین تعیین شده تا در صورت نیاز شهرهای مجاور پایانه‌های مرزی از تردد مسافران به/از عراق پشتیبانی کنند.

وی درباره تعیین تکلیف زائرانی که زمان حرکت اتوبوس‌های آنها مشخص نیست یا لغو شده‌ است، گفت: قانون استرداد بلیت به طور کامل به اجرا می‌رسد و در صورت بازگشایی مرزها این افراد می‌توانند مجددا نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره احتمال ازدحام و ترافیک و عدم مدیریت زمان سفر با بازگشایی مرزها به سمت عراق در روزهای منتهی به اربعین حسینی اظهار کرد: قاعدتا ظرفیت‌ با محدودیت زمانی، محدود می‌شود اما تجربه تردد ۳۵۰ هزار نفر از یک پایانه مرزی در طول یک شبانه‌روز را هم داریم.

باقرجوان ادامه داد: اگر در روزهای محدود مرزها باز شوند و با ازدحام جمعیت مواجه شدیم، گیت‌های تردد یک طرفه مسافری را افزایش می‌دهیم و علاوه بر گیت‌های سالن، در محوطه پایانه‌ها هم گیت‌هایی را فعال خواهیم کرد و در سمت ایران مشکلی برای تردد زائران اربعینی نخواهیم داشت.

وی درباره آمادگی ناوگان جاده‌ای برای جابه‌جایی زائران در بازه زمانی محدود گفت: درصورت بازگشایی مرزها از تعداد ناوگان موجود برای انتقال زائران حداکثر بهره‌وری را خواهیم داشت اما از مردم تقاضا داریم در این ایام سفرهای خود به سایر شهرها را یا با خودروی شخصی انجام دهند یا به زمان دیگری موکول کنند که امکان ارایه خدمات حداکثری به زائران وجود داشته باشد./همشهری آنلاین      

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه