فهرست کالاهای وارداتی مشمول رعایت استاندارد اجباری اعلام شد+دانلود فهرست

سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ 703 0
فهرست کالاهای وارداتی مشمول رعایت استاندارد اجباری اعلام شد+دانلود فهرست دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی فهرست کالاهای وارداتی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری را اعلام کرد.

به گزارش تجارت بان، دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، فهرستی از کالاهای مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری را  اعلام کرد و فایل پی دی اف آن را در انتهای این خبر می توانید مشاهده کنید.

 

در بخش پیشگفتار این فهرست چنین آمده است: در اجرای مصوبات شورایعالی استاندارد در سالهای گذشته و به استناد مفاد تبصره 2 ذیل ماده 14 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال 1396 کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و توجه به مسائل سلامت ایمنی ،بهداشتی، زیست محیطی و اقتصادی باید با استانداردهای ملی و یا استانداردهای معتبر و ضوابط فنی مورد قبول سازمان منطبق باشد.

 

مدت زمان شمول استاندارد اجباری برای کالاهای وارداتی و اولویت مواد و کالاها را شورای عالی استاندارد تعیین می کند.

 

2 : ورود کالاهای مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری به کشور موکول به اخذ گواهینامه ارزیابی انطباق COC ( ConformityCertificate of ( از سازمان ملی استاندارد ایران می باشد.

 

 3: فهرست کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری جهت واردات حاوی پیشگفتار ، فصل اول : فهرست کالاهای وارداتی مشمول رعایت مقررات فنی و فصل دوم : فهرست کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد که برگرفته از کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1401 اصلاحات اعلام شده توسط هیئت محترم وزیران و سایر قوانین و مقررات جاری می باشد .

 

4 : ملاک زمان اجرای فهرست برای واردکنندگان ، زمان ثبت سفارش خواهد بود .

 

5 : واردکنندگان کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری ملزم به رعایت مقررات مربوطه بوده و چنانچه الزامات قانونی را مراعات ننمایند وفق بند 7 و 8 ذیل مواد 40 ، 44 و 45 و 46 و 47 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با آنها برخورد می گردد.

 

برای دریافت فایل پی دی اف فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری روی گزینه آبی زیر کلیک کنید.

 

فایل پی دی اف فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری 

 

انتهای پیام/

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه