امضای 5 قرارداد میان شرکت های اقلیم کردستان و ایران

جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ 369 0
امضای 5 قرارداد میان شرکت های اقلیم کردستان و ایران رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان از انعقاد دست کم 5 قرارداد میان شرکت های کردستان عراق با شرکت های ایرانی در شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست خبر داد.


به گزارش تجارت بان، «شیخ مصطفی شیخ عبدالرحمان» رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان کردستان عراق، گفت: در 5 دوره اخیر برگزای نمایشگاه ایران پلاست، به صورت مرتب به این رویداد دعوت شده ایم. 

وی افزود: در شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست، 20 شرکت از اقلیم کردستان در این نمایشگاه حاضر شده اند، به دلیل این که شرکت های زیادی در حوزه های مواد اولیه و ماشین سازان در این نمایشگاه حضور دارند، برای ما بسیار مفید بوده است.

شیخ عبدالرحمان گفت: امیدواریم در آینده رایزنی هایی که در این نمایشگاه صورت گرفته است به  نتیجه منجر شود و وارد همکاری شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا میان شرکت های اقلیم کردستان عراق که در این نمایشگاه حضور دارند با شرکت های ایرانی، قراردادی هم امضا شده است، گفت:  بر اساس رایزنی های انجام شده احتمالا امروز دست کم 5 قرارداد به امضا می رسد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان، حجم تبادلات تجاری با ایران را در سال 6 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: انتظار می رود این رقم در سال جاری میلادی به 7 میلیارد دلار برسد. 

شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست از 30 شهریور ماه آغاز به کار کرده و تا روز 2 مهر ماه 1401، در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه دارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه