شروع فعالیت مرز تجاری مهران پس از 20 روز

دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ 441 0
شروع فعالیت مرز تجاری مهران پس از 20 روز به گفته مدیر کل گمرک استان ایلام، فعالیت مرز تجاری مهران از روز گذشته (یکشنبه 3 مهر 1401) از سر گرفته شد.

به گزارش تجارت بان، مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت گمرک مهران بعد از ۲۰ روز وقفه به علت برگزاری راهپیمایی اربعین از سرگرفته شد.

روح الله غلامی اظهار داشت: با شروع فعالیت دوباره گمرک مهران حدود ۷ هزار تن کالا درقالب ۳۰۰ کامیون وارد مرز مهران شده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی روز یکشنبه نیروهای گمرک درحال منطقه بندی محل تخلیه و ترخیص کالاها هستند تا از فردا (دوشنبه) خروج کامیون ها از مرز مهران به سمت عراق انجام شود.

مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: بعد از ۲۰ روز توقف برنامه های تجاری این گمرک، از دوم مهرماه فعالیت گمرک مهران از سر گرفته شده و این گذرگاه تجاری آماده پذیرش تجار و بازرگانان و کالاهای آنها است.

غلامی ادامه داد: نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۵۸۳ هزارتن کالا به ارزش ریالی ۷۳۴ میلیون دلار از مرز مهران صادر شد که این میزان کالا از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از نظر ارزی ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. 

 در اربعین امسال افزون بر ۷۰ درصد معادل سه میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز مهران تردد کردند.

کوتاهی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهران را به اصلی و مهمترین گذرگاه زمینی کشور برای ورود به خاک عراق تبدیل کرده است./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه