اقلیم کردستان عراق 4 سد جدید احداث می کند

سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ 334 0
اقلیم کردستان عراق 4 سد جدید احداث می کند معاون وزیر کشاورزی اقلیم کردستان عراق به تخصیص بودجه برای احداث 8 سد که 80 درصد پیشرفت داشته و قصد اقلیم کردستان برای احداث 4 سد جدید، اشاره کرد.

به گزارش تجارت بان به نقل از شفق نیوز، وزارت کشاورزی دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق ضمن اشاره به دلایل کاهش سطح آب در اقلیم کردستان و عراق، از قصد دولت اقلیم کردستان برای احداث 4 سد جدید خبر داد.

رزگار حمه خضر، معاون وزیر کشاورزی اقلیم کردستان گفت که طی دو سال گذشته، تغییرات اقلیمی بر همه مناطق جهان به خصوص خاورمیانه و به طور مشخص عراق و کردستان تاثیر گذاشته است و منجر به کاهش بارش باران به ویژه در مناطقی است که به بارش باران برای منابع آبی خود تکیه دارند.

وی افزود که با وجود اینکه عراق دارای بزرگترین سدها در منطقه همانند سد موصل است، اما در دوره گذشته به صورت درست آب در آنها ذخیره نشد.

رزگار حمه خضر، افزایش جمعیت، افزایش زراعت، کمبود مساحت های سبز، عوامل بیابان زایی، تغییرات اقلیمی، کاهش استفاده از فناوری در استفاده از آب های زیر زمینی، مشکلات مالی، تخلف شهروندان در استفاده از منابع آبی از طریق حفر چاه و کمبود آگاهی نسبت به مصرف بهینه آب، عدم تامین نقدینگی مالی برای احداث سد، همه از دلایل حقیقی کمبود آب است.

معاون وزیر کشاورزی اقلیم کردستان بیان کرد که بنابر گزارش های وزارت منابع آبی عراق، عراق پنجمین کشور خطرناک در جهان از نظر آثار بیابان زایی است.

وی به تخصیص بودجه برای احداث 8 سد که 80 درصد پیشرفت داشته و قصد اقلیم کردستان برای احداث 4 سد جدید، اشاره کرد و گفت که اقلیم کردستان از سوء مدیریت منابع آبی و مشکل در مصرف آب رنج می برد.
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه