لغو روادید برای تردد از مرز پرویزخان

جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ 721 0
لغو روادید برای تردد از مرز پرویزخان سرپرست فرمانداری قصرشیرین از لغو روادید(ویزا) برای تردد از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایسنا، محمد حیدری با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تسهیل تردد از مرز پرویزخان، اظهار کرد: با حذف ویزا برای تردد از این مرز موافقت شده و به نظر می‌رسد از ابتدای هفته آینده اجرایی شود.

وی ادامه داد: در گذشته برای عبور از این مرز به ویزا و گذرنامه نیاز بود که این امر هزینه زیادی را به همراه داشت، اما با اجرایی شدن این طرح مسافران می‌توانند تنها با داشتن گذرنامه از مرز پرویزخان عبور کرده و وارد اقلیم کردستان عراق شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با لغو روادید دیگر نیازی به هزینه اخذ ویزا و عوارض خروج از کشور وجود ندارد و این شرایط از نظر اقتصادی برای مسافران بسیار مثبت است.

حیدری تعداد افرادی که هم اکنون روزانه از مرز پرویزخان تردد دارند را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: با لغو روادید، این تعداد ممکن است به چند هزار نفر در روز افزایش پیدا کند که زمینه ساز رونق در قصرشیرین و کل استان خواهد بود.

تردد از مرز خسروی برقرار است

وی اشاره‌ای هم به وضعیت مرز خسروی داشت و با بیان اینکه همچنان این مرز برای تردد انفرادی باز است، تاکید کرد: در حال حاضر روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر از این مرز عبور می‌کنند و بازگشت از مرز خسروی را هم داریم.

حیدری افزود: تردد از مرز خسروی نیز بدون نیاز به ویزا و تنها با داشتن گذرنامه انجام می‌شود.
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه