افزايش 38 درصدي صادرات کالا از مرز پرويز خان

سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ 434 0
افزايش 38 درصدي صادرات کالا از مرز پرويز خان افزايش 38 درصدي صادرات کالا از مرز پرويز خانخبرگزاری آریا- مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات در یک ماه گذشته، صادرات کالا در مهرماه در مقایسه با ماه قبل از آن 38 درصد افزایش وزنی داشته است.

به گزارش تجارت بان، مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه (هفت ماه) در مجموع 470میلیون دلار کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شد. ارزش وزنی کالا‌های صادر شده در مجموع یک میلیون و 147 هزار تن بود، که در قالب 20 هزار و 946 اظهارنامه صورت گرفته است.

مطلبی افزود: عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق را میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی عنوان کرد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات در یک ماه گذشته، صادرات کالا در مهرماه در مقایسه با ماه قبل از آن 38 درصد رشد وزنی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در هفت ماه سپری شده از سال 1401 در مجموع حدود 6 میلیون دلار کالا از مرز پرویزخان وارد کشور شده که شامل ضایعات آلومینیوم و پلاستیک بوده است.

استان کرمانشاه در مجموع 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز 2 مرز و 5 بازارچه رسمی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرز‌ها به خارج از کشور صادر می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرز‌های فعال است و 45 درصد صادرات کالا‌های غیرنفتی از کشورمان به کشور عراق از این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهر‌های کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود./خبرگزاری آریا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه