صادرات ۱۶ میلیارد دلاری ترکیه به عراق

یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ 480 0
صادرات ۱۶ میلیارد دلاری ترکیه به عراق رئیس شورای کاری ترکیه و عراق وابسته به شورای روابط اقتصاد خارجی ترکی اعلام کرد : صادرات ترکیه به عراق به ۱۶ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت .

به گزارش تجارت بان، صادرات ۱۶ میلیارد دلاری ترکیه به عراقبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  رئیس شورای کاری ترکیه و عراق وابسته به شورای روابط اقتصاد خارجی ترکیه با اشاره به اینکه فرصت‌های همکاری و سرمایه گذاری این کشور در عراق بسیار زیاد است و صادرات کشورش در سال کنونی به عراق بیش از ۱۲ میلیارد دلار بوده است تأکید کرد صادرات ترکیه به عراق در سال آینده میلادی به ۱۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی، خالد آجار گفت دولت جدید عراق طرح‌های سرمایه گذاری بسیار زیادی را تهیه کرده است و ترکیه باید سهمی از طرح‌های سرمایه گذاری در عراق را به دست آورد. هدف ترکیه افزایش حجم صادرات به ترکیه تا ۱۶ میلیارد دلار و دست یابی به ردیف دوم فهرست کشور‌هایی است که بیشترین صادرات به عراق را انجام می‌دهند.

خالد آجار رئیس شورای کاری ترکیه و عراق در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود: روابط ترکیه و عراق در سطح بسیار خوب و در حال گسترش است. شرکت‌های ترکیه در ۱۱ ماه اخیر سال جاری ۱۲ میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار به عراق کالا صادر کردند. ترکیه در سال ۲۰۲۱ میلادی در ردیف پنجم و در سال ۲۰۲۳ میلادی در ردیف سوم فهرست کشور‌های بود که بیشترین صادرات به عراق را انجام داده اند. استان استانبول ۲.۶ میلیارد دلار، استان غازی آنتپ ۱.۸ میلیون دلار و استان ماردین ۸۳۳ میلیون دلار به عراق کالا صادر کردند. حجم صادرات ترکیه به عراق تا آخر سال جاری به بیش از ۱۴ میلیارد دلارخواهد رسید. ترکیه در سال ۲۰۲۱ میلادی به عراق ۱۱.۲ میلیارد دلار صادرات داشت.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه