افزایش ظرفیت ‌پایانه تمرچین افزایش

سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ 540 0
افزایش ظرفیت ‌پایانه تمرچین افزایش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت خوب پایانه تمرچین گفت: در صدد افزایش ظرفیت و امکانات پایانه تمرچین هستیم.


به گزارش تجارت بان به نقل از تسنیم از ارومیه، پیمان آرامون در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه حدود 6 ماه از انتصاب وی در سمت مدیرکلی سپری شده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده، 450 میلیارد تومان از اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل استان جذب شد و هیچ ریالی از اعتبارات به تهران برگشت داده نشده، این به معنای جذب 100 درصدی اعتبارات بوده و نیز هیچ بدهی از بابت حقوق کارکنان رسمی، قراردادی و شرکتی وجود ندارد.

وی، افزود: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 147 کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی آسفالت و روکش آسفالت شده و مبلغ تمام شده به ازای هر کیلومتر 1.8 میلیارد تومان است. همچنین در 8 ماه سال جاری 322 کیلومتر آسفالت اعم از لکه گیری و روکش در نقاط مختلف استان اجرایی شده و خط کشی آسفالت در 6 ماهه اخیر 2 هزار و 160 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه 12 هزار کیلومتر از راههای استان تحت تاثیر طرح راهداری زمستانی است، گفت: در طرح زمستانی 17 راهدارخانه با 848 راهدار در آذربایجان غربی فعال خواهند بود اما سن بالای ماشین آلات راهداری از جمله مشکلات موجود در این طرح است.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از 12 هزار کیلومتر راه ارتباطی تحت تاثیر راهداری طرح زمستانی، یادآور شد: 653 کیلومتر نقطه کوهستانی و برفگیر در استان داریم که شامل 89 گردنه است.

آرامون با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص روشنایی راه‌ها ابراز داشت: قبلا 126 کیلومتر روشنایی داشتیم که در برخی نقاط شهری امکان ایجاد روشنایی برای ما وجود ندارد، همچنین با توجه به دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی اعلام شده که فقط در گردنه های مه گیر و برف گیر باید روشن بوده و در تلاش برای تامین روشنایی تمام گردنه های استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی 5 پایانه رسمی دارد، عنوان کرد: در پایانه مرزی سرو مطالعات جامعی انجام و 30 هزار مترمربع به مساحت زمین آن اضافه شده که با برآورد اعتبار 17 میلیارد تومان سعی داریم تا دیوارکشی آن انجام و محوطه پایانه وسعت یابد، دستگاه ایکس ری هم به آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، ادامه داد: دولت در پایانه مرزی رازی 300 میلیارد تومان هزینه کرده تا ده هزار متر مربع به سالن های مسافری و باری افزوده شود و کاملا جدا از هم باشند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب پایانه تمرچین، بیان داشت: در صدد افزایش ظرفیت و امکانات پایانه تمرچین هستیم که داخل پایانه مسجد، اورژانس، محل استراحت مسافرین، پایگاه امداد و نجات و ... در آن تعبیه شود تا طی 20 سال آینده پاسخگوی نیاز مسافران باشد.

آرامون با اشاره به استفاده از ظرفیت پایانه تمرچین در اربعین سال جاری، بیان داشت: برای اولین بار در سال جاری در سفر اربعین پایانه تمرچین را مهیای عبور زائران کردیم که روزانه 2 هزار نفر تردد داشت و حتی این تردد مسافر در روزهای آخر به تعداد 17 هزار نفر رسیده بود.

وی با بیان اینکه پلدشت جزو پایانه های بدون مشکل است، بیان داشت: پایانه کیله سردشت به زودی به ششمین پایانه استان تبدیل خواهد شد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه