اعلام آمادگی عراق برای صدور دفترچه عبور گمرکی مسافران ایرانی و عراقی

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ 783 0
اعلام آمادگی عراق برای صدور دفترچه عبور گمرکی مسافران ایرانی و عراقی سفارت عراق در تهران از آمادگی خود برای صدور دفترچه عبور گمرکی مسافران ایرانی و عراقی، خبر داد.

به گزارش تجارت بان به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، سفیر عراق در تهران گفت: دولت عراق آماده هرگونه همکاری در راستای کاهش هزینه زائران، تسهیل تردد زمینی و صدور دفترچه عبور گمرکی بین مسافران ایرانی و عراقی عزم و آمادگی کامل دارد.

 در دیدار محمدحسین صوفی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از اقدامات این کانون در مجامع بین‌المللی برای برقراری مجدد سیستم جهانی کارنه دو پاساژ (دفترچه عبور گمرکی) پس از سال‌ها محدودیت به واسطه جنگ و نا آرامی در عراق قدردانی کرد و گفت: دولت عراق برای همکاری در صدور دفترچه عبور گمرکی بین مسافران ایرانی و عراقی عزم و آمادگی کامل دارد.

محمد حسین صوفی در این دیدار با اشاره به وظایف قانونی کانون در صدور اسناد و مدارک رانندگی بین المللی، در خصوص پیگیری‌های بین‌المللی کانون در برقراری سیستم کارنه دو پاساژ و موضوع استفاده از دفترچه عبور گمرکی به منظور ایجاد سهولت و کاهش هزینه‌های عبور و مرور زائران و مسافران ایرانی و عراقی توضیح داد.



همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری مشترک، اجرای رالی تورهای خانوادگی گردشگری، حضور متقابل در نمایشگاه های تخصصی گردشگری و صنایع دستی دو کشور و جذب و سازماندهی گردشگران ایرانی و عراقی با اولویت گردشگری سلامت از مهمترین موضوعاتی بود که دو طرف با تأکید بر آن، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای هم افزایی و تقویت همکاری های فی مابین مطرح کردند.

در این دیدار که در دفتر مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران برگزار شد، عمر حمید علی دبیرکل کلوپ اتومبیلرانی عراق نیز حضور داشت.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه