پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در آخر سال

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ 560 2
پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در آخر سال وزارت اقتصاد اعلام کرد: پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با توجه به ملاحظات وزارت راه و شهرسازی در دولت اصلاح و از هشتم آذر ماه این اصلاحیه ابلاغ شد و بدیهی است شاهد پرداخت تسهیلات موصوف در سه ماه پایانی سال خواهیم بود.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایرنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش پایگاه خبری تحلیل بازار با عنوان «ملی، صادرات و ملت ابلاغیه دولت را نمی‌بینند!» توضیح داد: آیین‌نامه مربوط به تسهیلات مسکن روستایی بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور در تاریخ هفتم شهریورماه به تصویب هیات وزیران رسید.

بر این اساس، دولت با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱، با اعطای تسهیلات مذکور موافقت کرد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاها اقدام کند.

بروز مشکلاتی از جمله عدم پذیرش سفته‌های زنجیره‌ای و ضمانت‌های بانکی و از سوی دیگر عدم پرداخت تسهیلات به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر موجب شد تا به منظور رفع مشکلاتی که در جریان اجرای این مصوبه بروز یافته اصلاح آن مطرح شود و با توجه به ملاحظات وزارت راه و شهرسازی به ویژه ضمانت تسهیلات، اصلاح مصوبه مزبور در دستور کار قرار گرفت و اصلاحیه آن طی مصوبه‌ای در تاریخ هشتم آذرماه تصویب و ابلاغ شد.

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری بعد از تصویب مصوبه مزبور یعنی از تاریخ هشتم آذرماه قابل اعمال بوده است. بدیهی است با توجه به رفع ایرادات به عمل آمده و اعمال نقطه نظرات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شاهد پرداخت تسهیلات موصوف در سه ماه پایانی سال خواهیم بود. البته لازم به ذکر است متولی اصلی تسهیلات یاد شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

امتیاز مطلب: 27%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
حمید چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱
۱ سال است امروز فردا ارسال پاسخ
پویان یکشنبه ۴ دى ۱۴۰۱
ایشالا هرچ زودتر متمم ب مردم بدهند ومردم از این همه بلاتکلیفی دربیاد ارسال پاسخ