صادرات ماهی به عراق از خوزستان + فیلم

چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ 424 0
صادرات ماهی به عراق از خوزستان + فیلم تولید ماهی گرمابی در خوزستان شاهد رشد بوده است. این استان در 7 ماه اخیر بیش از 7 هزار تن انواع ماهی به عراق صادر کرده است.

به گزارش تجارت بان، استان خوزستان در سال جاری شاهد افزایش تولید مجتمع‌های پرورش ماهی گرمابی بوده وصیادان از رونق تولید سخن می‌گویند. مجتمع پرورش ماهی گرمابی آزادگان یک شهرستان کارون با مساحتی بالغ بر ۲۶۰۰ هکتار یکی از مراکز تولید انواع ماهی گرمابی که توانسته است در سال جاری ماهیان گرمابی با کیفیت تولید کند.

با افزایش تولید ماهیان گرمابی در این مجتمع که بیش از ۹۶ مزرعه پرورش ماهی دارد صادرات هم رونق گرفته است و ماهی پس از گرفتن وزن مناسب، کنترل کیفیت، بررسی مسایل بهداشتی و گواهی حمل صادراتی توسط اداره دامپزشکی شهرستان کارون به عراق صادر می‌شود و کامیون‌های یخچال دار محموله‌های ماهی را از مرز چذابه به شهر‌های میسان، بصره بغداد ونجف اشرف حمل می‌کنند.
واردکنندگان عراقی ماهیان گرمابی از خوزستان می‌گویند ماهی ایرانی در بازار عراق بسیار مرغوب و بازار پسند است.
 


علیدادی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کارون می‌گوید حدود ۱۴۷۲ عدد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه توسط این اداره صادر شده که معادل تقریبا ۷ میلیون و ۳۶۰ هزار کیلو گرم ماهی گرمابی صادراتی به عراق است./خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه