برنامه سال آینده میلادی سازمان سرمایه گذاری کردستان عراق اعلام شد

جمعه ۲ دى ۱۴۰۱ 1031 0
برنامه سال آینده میلادی سازمان سرمایه گذاری کردستان عراق اعلام شد بنا به اعلام سازمان سرمایه گذاری اقلیم کردستان، برای سال آینده 1300 پروژه سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است که 350 مورد از آنها سازگار با محیط زیست هستند. همچنین صندوق سرمایه گذاری کردستان عراق راه اندازی شد.

به گزارش تجارت بان، «محمد شکری» رئیس سازمان سرمایه گذاری اقلیم کردستان در یک نشست خبری اظهار کرد: در سال جاری میلادی 89 مجوز جدید به این سازمان ارائه شده است و کار خود را آغاز کرده اند. سرمایه این پروژه ها 2 میلیارد و 135 میلیون دلار است. از این تعداد پروژه 2 مورد آنها خارجی است. همچنین صدور 400 مجوز دیگر هم انجام شده است.

وی گفت: برای سال آینده میلادی 1300 پروژه سرمایه گذاری در دستور کار قرار دارد که 350 مورد آنها پروژه سبز یعنی سازگار با محیط زیست هستند. بر این اساس برای بیش از 130 هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود. 

شکری همچنین از تاسیس صندوق سرمایه گذاری اقلیم کردستان و برند کردستان خبر داد و گفت: این صندوق که برای نخستین بار است کار خود را آغاز می کند، در پروژه های ساخت و ساز مشارکت خواهد داشت.

وی درباره جذب سرمایه های خارجی گفت: به این منظور یک پایگاه اطلاع رسانی جدید راه اندازی می شود و در آن، به توضیح درباره حوزه هایی که برای سرمایه گذاران خارجی جذاب هستند، پرداخته می شود.


شکری اظهار کرد: هدف ما رهایی از درآمد تک محصولی است به همین منظور برای سال آینده میلادی در 8 مکان، زمین لازم برای سرمایه گذاری در بخش صنعت، تامین شده است.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه