روش محاسبه قیمت خودروهای وارداتی چگونه است؟

پنجشنبه ۱۵ دى ۱۴۰۱ 240 0
روش محاسبه قیمت خودروهای وارداتی چگونه است؟ به گفته سخنگو وزارت صمت 10 درصد حقوق ورودی، 10 تا 15 درصد سود بازرگان برای واردات و رقابت بازار بورس، سبب تعیین قیمت خودروها در بازار بورس خواهد شد.


به گزارش تجارت بان، امید قالیباف درباره قیمت خودروهای وارداتی توضیح داد: خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه می‎شوند. حقوق گمرکی برای همه خودروها به صورت چهاردرصد ثابت است و سود بازرگان متغیر خواهد بود که در مجموع این نرخ‌ها و رقابتی که در بازار بورس شکل می‌گیرد قیمت خودرو مشخص خواهد شد.

به گفته قالیباف اگر خودرویی 8 هزار یورو قیمت داشته باشد، 10 درصد حقوق ورودی است و 10 تا 15 درصد نیز سود بازرگان است که مابقی بستگی به رقابت معامله دارد تا قیمت کشف شود.

سخنگوی وزارت صمت در رابطه با نحوه عرضه و در دسترس عموم بودن خودروها اظهار کرد: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و به سبب آنکه چهارسال هیچ خودرویی وارد نشده ممکن است هیجان بازار بالا رود و افزایش قیمت صورت گیرد، البته ممکن است رقابت زیادی نیز شکل نگیرد و تا زمان عرضه چیزی مشخص نخواهد بود. به عنوان مثال در زمان عرضه خودرو 207 در بازار بورس کالا رقابت 120 درصدی نیز مشاهده می‎شود اما عرضه هایما عموما با قیمت پایه صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول همچنین به افزایش تولید خودرو اشاره کرد و افزود: طی سال جاری افزایش تولید به گونه‌ای بود که از 127 هزار دستگاه نیز فزونی یافت و پیش‌بینی می‌‎شود که طی شش ماه آینده نیز 800 هزار دستگاه تولید و 200 هزار دستگاه وارد کشور شود که این حجم از عرضه خودرو، تاثیر مثبتی بر روی قیمت‌ها خواهد گذاشت.

قالیباف درباره وعده کنترل بازار خودرو طی یکسال نیز گفت: دولت برای کنترل تورم تلاش می‎‌کند و طی بهار یا تابسنان سال آینده افزایش عرضه در بازار صورت می‎گیرد و اشباع بازا به کنترل قیمت‌ها کمک خواهد کرد.
منبع: خبرآنلابن

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه