بازدید 50 تاجر اقلیم کردستان از نمایشگاه لرستان

دوشنبه ۱۹ دى ۱۴۰۱ 358 0
بازدید 50 تاجر اقلیم کردستان از نمایشگاه  لرستان ۵۰ نفر از بازرگانان کردستان عراق از نمایشگاه ظرفیت های لرستان بازدید می کنند.

به گزارش تجارت بان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط استان با حضور تجار و بازرگانان اقلیم کردستان عراق با هدف توسعه صادرات و معرفی توانمندیهای استان لرستان و گسترش روابط اقتصادی دو جانبه در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 سیروس ابراهیمی در این خصوص گفت : به دنبال ملاقاتی که تابستان گذشته "نصراله رشنودی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در  اربیل عراق با استاندار لرستان داشت، مراودات اقتصادی با استانهای شمالی کشور عراق در دستور کار قرار گرفت به این صورت که ما نمایشگاه برگزار کنیم و آنها را دعوت کنیم تا ظرفیت های استان لرستان را ببینند یا آنها نمایشگاه برپا کنند و ما برای بازدید به اقلیم کردستان عراق برویم و با بازرگانان ، صادر کنندگان و تولیدکنندگان آنجا آشنا شویم .

وی افزود: طی نشستی که با دستگاه های تخصصی در اتاق بازرگانی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ما نمایشگاه را برگزار کنیم که متاسفانه این موضوع به تتمه کرونا و ناآرامی های اخیر برخورد و به تاخیر افتاد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: حدود یک ماه است که استارت کار را زده ایم و بناست نمایشگاهی درخور و شان استان لرستان در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی استان برگزار کنیم.

ابراهیمی بیان کرد:بالغ بر ۵۰ نفر از افراد موثر استان های شمالی عراق ، بغداد ، اعضای اتاق های بازرگانی و تجار و بازرگانان مختلف از این نمایشگاه که از چهارم تا ششم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد بازدید خواهند کرد که به این منظور شخصیتهای اداری و بازرگانی داخل کشور را نیز دعوت خواهیم کرد تا در این برنامه حضور یابند.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان لرستان، ادامه داد: قصد داریم انشاالله کار خوبی انجام دهیم و ظرفیت ها و توانمندی های استان لرستان را معرفی کنیم .

ابراهیمی گفت: می خواهیم بخش زیادی از محصولات استان لرستان را در بخش‌های مختلف صادرات محور کنیم.

وی با اشاره به کشاورزی معیشت محور در استان لرستان نیز تاکید کرد : یکی از قابلیت ها و استعدادهای استان لرستان مبحث کشاورزی است که به دلیل عدم صادرات، محصولات زیادی که در لرستان تولید می شوند معیشت محور هستند و به خارج از کشور صادر نمی شوند و ما می خواهیم با این تجربه به صورت فصلی و هر ۶ ماه یک بار نمایشگاهی با حضور کشورهای همسایه داشته باشیم و مراودات تجاری خوبی را با منطقه برقرار کنیم./خبرآنلاین

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه