رکورد شکنی قیمت دلار در عراق و وعده بانک مرکزی

چهارشنبه ۲۱ دى ۱۴۰۱ 266 0
رکورد شکنی قیمت دلار در عراق و وعده بانک مرکزی روز گذشته، قیمت دلار در بازار ارز عراق، رکورد تازه ای را ثبت کرد و هر 100 دلار با بیش از 161 هزار دینار عراقی معامله شد. بانک مرکزی این کشور هم تاریخ جدیدی برای تثبیت قیمت دلار اعلام کرد.


به گزارش تجارت بان، پس از نوسانات ارزی در بازار عراق، بانک مرکزی این کشور وعده داد تا ظرف 2 هفته آینده و تا پایان ماه جاری میلادی، قیمت هر 100 دلار به 147 هزار دینار باز گردد.

«احسان شمران» مشاور بانک مرکزی عراق در این باره اظهار کرد: آشفتگی در قیمت دلار و کاهش ارزش دینار، موقتی بوده و طی 2 هفته آینده به پایان می رسد و بار دیگر هر 100 دلار برابر با 147 هزار دینار می شود.

وی بر پایبندی بانک مرکزی به قوانین بین المللی تاکید کرد و گفت: ما نقشه تبادلات ارزی را طراحی کرده ایم تا دلار به مقصد اصلی خود هدایت شود.

مشاور بانک مرکزی عراق، گفت: وضعیت دارایی کشور با ثبات است. نماینده بانک مرکزی هم نشستی با بازرگانان داشته و راهکارهای به آنها ارائه داده است تا به صورت مستقیم با بانک مرکزی در تعامل بوده و ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

به گزارش سرویس ترجمه تجارت بان، این گفته ها در حالی است که قیمت هر  100 دلار آمریکا در روز سه شنبه 20 دی 1401، از مرز 161 هزار دنیار عبور کرد.
 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه