صادرات ۱.۳ میلیارد دلاری کالا از مرز مهران به عراق

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ 286 0
صادرات ۱.۳ میلیارد دلاری کالا از مرز مهران به عراق بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

به گزارش تجارت بان به نقل از بازار، روح الله غلامی اظهار کرد: در سال جاری یک میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار انواع کالا با وزن ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی عنوان کرد: بیشتر کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی (ابتدای سال تا پایان دی ماه) درآمد گمرک مرزی مهران با رشد ۳۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی گفت: حدود ۲۳ درصد کل صادرات کشور به عراق از مرز مهران عبور می کند.

وی تصریح کرد: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی اضافه کرد:میزان ترانزیت کالا در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان دی ماه در مرز بین المللی مهران بیش از ۱۳۱ هزار تُن بوده است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه