سفیر اتریش در ایران در دیدار با شهردار سنندج:

اتریش و کردستان دو ابر قدرت موسیقی جهان هستند

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ 698 1
اتریش و کردستان دو ابر قدرت موسیقی  جهان هستند سفیر اتریش در ایران در دیدار با شهردار سنندج، از استان کردستان ایران و کشور اتریش به عنوان ابرقدرت های موسیقی در جهان یاد کرد.

به گزارش تجارت بان، سفیر اتریش در ایران در دیدار با شهردار سنندج در کردستان با اشاره به وجوه اشتراک کشور اتریش با استان کردستان ایران، هر دو را ابرقدرت های موسیقی در جهان دانست و در ادامه گفت:  تاکنون اتریش در ۹ حوزه مختلف شراکت‌های موردی با کشور جمهوری اسلامی ایران شکل داده است،  هدف ما از سفر به استان‌ها و شهرهای مختلف ایران شناسایی و تعریف حوزه های مختلف کاری است.

اشتفان شولتس، استان کردستان به ویژه شهر سنندج را از دو جنبه جالب توجه دانست و اظهار کرد: از نظر توپوگرافی، کردستان شباهت زیادی به اتریش دارد و می‌توان گفت علاوه بر این شباهت سنندج و اتریش ۲ ابر قدرت موسیقی هستند.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به موضوع برجام یادآور شد: دولت اتریش علاقه زیادی به حفظ و استمرار قرارداد برجام دارد و باید تلاش کنیم که منافع اقتصادی وعده داده شده، محقق شود.

شولتس تصریح کرد:  کشور ما دو راه در پیش دارد. از آنجا که عضو اتحادیه اروپا است سعی می‌شود در تمام اقدامات از اعضای این اتحادیه پیروی کنیم و می‌خواهیم با ایفای سهم خود همکاری با ایران را شکل دهیم.

سفیر اتریش در ایران همچنین تأکید کرد: شرکت‌ها، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی اتریش از شرایط موجود و اینکه دیپلماسی و سیاست نتوانسته شرایط همکاری را بین این دو کشور فراهم کند، ناراضی هستند  و بر همین اساس می خواهیم راهبرد همکاری با استان‌ها و شهرهای مختلف ایران را تعریف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت در 9 حوزه مختلف با ایران بیان کرد:  در ۹ حوزه مختلف شراکت های موردی را با ایران شکل دادیم و با وجود کمبود کانال های امن نقل و انتقال مالی می خواهیم بر آموزش و تقویت ظرفیت ها تمرکز کنیم.

منبع: کردپرس

انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه