بازگشت به کردستان عراق

شهروندان اقلیم کردستان که در ایران حضور دارند، می توانند باز گردند / اشخاص غیر کردستانی هم تابع این قانون هستند + شماره تماس برای هماهنگی

سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 2291 0
شهروندان اقلیم کردستان که در ایران حضور دارند، می توانند باز گردند / اشخاص غیر کردستانی هم تابع این قانون هستند + شماره تماس برای هماهنگی مسئول گذرگاه حاج عمران اعلام کرد، افرادی که به دلیل ممنوعیت تردد در ایران مانده اند، می توانند به اقلیم کردستان بازگردند. برای این کار ابتدا باید هماهنگی های لازم را انجام دهند. سفر به اقلیم کردستان آزاد شد

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، مسعود باتلی، مسئول گذرگاه بین المللی حاج عمران در این باره توضیح داد: شهروندان اقلیم کردستان که به دلیل دستورالعمل های مبارزه با کرونا و بسته شدن مرزها تا کنون نتوانسته اند از ایران بازگردند اکنون می توانند به کردستان عراق وارد شوند.

 

وی گفت این افراد برای ورود به اقلیم کردستان ابتدا باید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرند تا هماهنگی های لازم انجام شود:

    07504459178 

    07504643929

   07504736672

  07507422424

 00989928519987 

این مقام مسئول در همین ارتباط گفت: این افراد باید ضمن ثبت اسامی خود، درخواست خود را برای بازگشت ارائه کنند تا مجوز ورود آنها را از وزارت داخلی دریافت کرده و پس از انجام آزمایش های بهداشتی، به آنها اجازه بازگشت به اقلیم کردستان داده شود.

 

بیشتر بخوانید: سفر به اقلیم کردستان آزاد شد

 

باتلی تصریح کرد: این افراد می توانند در روزهای دوشنبه و پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 12 شب از گذرگاه های حاج عمران، ابراهیم خلیل و باشماق به داخل کردستان عراق وارد شوند.

وی در خصوص ورود افراد خارجی به کردستان عراق نیز توضیح داد: این قانون شامل افراد خارجی نیز می شود، چون تعدادی از اساتید دانشگاه در اقلیم کردستان مشغول به فعالیت هستند. همچنین به سرمایه گذاران و بازرگانان خارجی نیز اجازه ورود به کردستان عراق داده می شود.

پیشتر دولت اقلیم کردستان برای مقابله با ویروس کرونا، مرز ها را بروی مسافران بست و تنها تبادلات تجاری از آنها انجام می شد.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر وزارت داخلی اقلیم کردستان با صدور بخشنامه ای از امکان ورود اتباع غیر اقلیم کردستان به این منطقه خبر داد.

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 75%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه