مرز پشته از سوی اقلیم کردستان بسته شد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ 1103 0
مرز پشته از سوی اقلیم کردستان بسته شد بر اساس برخی گزارش های منتشر شده، در چند روز اخیر مرز پشته/ شیخ صله، به دستور وزیر دارایی اقلیم کردستان تعطیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، محمد حسن مدیر شرکت لوکس اجنسی که کار بازرسی کالاها را در این مرز انجام می دهد، اظهار داشت: مشکل ما با برخی از بازرگانان و رانندگان مرز است که مشخص شده برخی از محصولات پلاستیکی وارداتی، حاوی مواد سمی مانند مواد معدنی سنگین بوده که در ساخت این محصولات استفاده شده است.


وی در همین ارتباط ادامه داد: بازرگانان بدون توجه به سلامت و منافع عمومی اقدام به واردات این محصولات می کنند که ما اجازه این کار را نداده، اما آنها برای واردات محصولات مورد اشاره اصرار دارند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز با مسئولان دولت اقلیم کردستان در این باره گفت و گو کردیم و آمادگی خود را برای از سرگیری فعالیت از دوشنبه هفته جاری اعلام کردیم، اما تصمیم نهایی برای بازگشایی این مرز بر عهده وزارت دارایی است که در حال حاضر این گذرگاه را تعطیل کرده است.


بر اساس آمارها که خلیل خدری مدیر کل گمرک استان کرمانشاه منتشر کرده است در چهار ماه اخیر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، درآمد این مرز 33 درصد افزایش داشته است. در همین مدت از این مرز 226 هزار تن به ارزش 115 میلیون دلار کالا و محصول به اقلیم کردستان وارد شده است.
مرز پشته/ شیخ صله در مرز حلبچه و استان کرمانشاه واقع شده است./SNN

انتهای پیام

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه