مهم: امکان ورود رانندگان کامیون های ترانزیتی به اقلیم کردستان فراهم شد

یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ 813 0
مهم: امکان ورود رانندگان کامیون های ترانزیتی به اقلیم کردستان فراهم شد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه از امکان ورود رانندگان کامیون حامل بار ایرانی به اقلیم کردستان، بدون تخلیه بار، خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، سیروان محمد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه در این باره گفت: پس از انجام تلاش ها و پیگیری های مداوم برای ورود کالاهای وارداتی از گذرگاه های مرزی، تصمیم گرفته شد پس از این بعد از انجام تست کرونا، رانندگان حامل بار به صورت مستقیم وارد اقلیم کردستان شوند.


به گفته سیروان محمد در گذشته مشکلات فراوانی برای بازرگانان در هنگام ورود کالاها به وجود آمده بود. به همین دلیل ما با مسئولان مربوطه هماهنگی های لازم را انجام دادیم و خوشبختانه موافقت های لازم در این زمینه صورت گرفت.


وی در همین ارتباط افزود: پس از این با انجام تست کرونا برای رانندگان حامل بار، آنها می توانند به صورت مستقیم از گذرگاه های مرزی وارد اقلیم شوند و دیگر نیازی به تخلیه بار نیست.

 

تا پیش از این بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، رانندگان اقلیم کردستان، بارهای حمل شده را در مرز از رانندگان ایرانی تحویل می گرفتند که این روند علاوه بر کندی در انتقال کالاها، موجب شده بود تا هزینه حمل هر کانتینر تا 500 دلار افزایش یابد.

 

این مقام مسئول گفت: تصمیم اخیر از امروز (یکشنبه 16 شهریور 1399)، اجرایی می شود./ اتاق بازرگانی سلیمانیه
پایان خبر/

 

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه سرکنسول ایران در اربیل درباره چگونگی ورود به اقلیم کردستان

 

 

  کانال تلگرام تجارت بان

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه