آغاز سفر به کردستان عراق / ضرورت توجه مسافران به کالاهای خروجی

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ 1157 0
آغاز سفر به کردستان عراق / ضرورت توجه مسافران به کالاهای خروجی به گفته مدیر کل گمرک باشماق مریوان، سفر به اقلیم کردستان از روز گذشته (یکشنبه 4 آبان 1399) از سر گرفته شد.

به گزارش تجارت بان بر اساس خبر ارسالی از گمرک باشماق مریوان، فرید حق پناه مدیرکل گمرک باشماق مریوان با اعلام این خبر اظهار داشت: بنا بر اعلام مدیر مرز طرف مقابل و براساس دستورالعمل واصله از وزارت منطقه اقلیم کردستان عراق، کلیه هموطنان ایرانی می توانند با داشتن گذرنامه رسمی (با حداقل شش ماه تاریخ اعتبار) از طریق سه مرز رسمی باشماق در مریوان، حاجی عمران در پیرانشهر و پرویزخان در قصرشیرین، وارد خاک کشور عراق شوند. 

 

حق پناه گفت: در بدو ورود، تست ابتلا به ویروس کوید ۱۹ (کرونا)، در واحد بهداشت عراق از آنان انجام و در صورت منفی بودن نتیجه آن، اجازه ورود به داخل خاک اقلیم داده می شود.


مدیرکل گمرک باشماق، همچنین به مسافرین خروجی از این مرز، خصوصا مسافران تبعه عراقی توصیه کرد نسبت به نوع و میزان کالاهای همراه خود، توجه لازم داشته باشند چرا که مطابق دستورالعمل های واصله، مامورین گمرک مستقر در سالن مسافری، از خروج کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان، نظیر: آرد و نان، برنج، روغن(جامد و مایع)، شکر و قند، گوشت (قرمز و  سفید) و لو به میزان کم، ممانعت و جلوگیری به عمل می آورند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه