صادرات مرغ و گوجه فرنگی به عراق

مجوز دولت عراق برای واردات گوجه فرنگی و مرغ

پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ 821 0
مجوز دولت عراق برای واردات گوجه فرنگی و مرغ دولت عراق میزان مورد نیاز واردات مرغ و گوجه فرنگی را برای تامین ماه رمضان اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، وزیر کشاورزی عراق اعلام کرد که شورای امنیت ملی برای کاهش قیمت و رفاه مصرف کنندگان؛ تصمیم گرفت تا واردات گوجه فرنگی و مرغ هر کدام به میزان 50 هزار تن را مجاز کند.

 

محمد کریم خفاجی وزیر کشاورزی عراق با انتشار اطلاعیه ای در این باره اعلام کرد: کمبودهایی در تولید تامین در این ماه وجود دارد و این نیز موجب کاهش این محصولات در بازار می شود.


در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: ممنوعیت واردات مرغ و افزایش قیمت دلار موجب بالا رفتن قیمت مرغ در بازارهای اقلیم کردستان و عراق شده است به نوعی که در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در اقلیم کردستان به 4 هزار و سایر مناطق عراق به 4 هزار و 500 دینار رسیده است.


بیش از یک ماه است که دولت عراق واردات 23 نوع مواد غذایی از جمله مرغ را ممنوع کرده است و مسئولان وزارت کشاورزی اقلیم کردستان در تلاش برای برقراری تعادل در بازار هستند.


حسین محمدکریم، سخنگوی وزارت کشاورزی اقلیم کردستان گفت: با وزارت کشاورزی عراق در تعامل هستیم، هفته گذشته یک هیئت عالی رتبه آنها در کردستان عراق حضور یافت تا ضمن تداوم همکاری ها، بتوانیم نوعی ثبات برای بخش طیور در اقلیم کردستان برقرار سازیم.


در اقلیم کردستان یک هزار و 626 واحد پرورش مرغمجوزدار و 500 واحد بی مجوز فعالیت دارند و در سال 170 هزار تن مرغ تولید می کنند. این در حالی است که اقلیم کردستان تنها به 147 هزار تن مرغ نیاز دارد اما نبود نظارت لازم بر روی عرضه و تقاضا؛ موجب شده تا هم تولیدکننده و هم مصرف کنندگان متضرر شوند./روداو

 

کانال تلگرام تجارت بان

اینستاگرام تجارت بان

 

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه