رفع ممنوعیت صادرات ماهی به کردستان عراق

یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ 652 0
رفع ممنوعیت صادرات ماهی به کردستان عراق بر اساس آخرین گزارش ها، چند نوع ماهی خوراکی در کردستان عراق کمیاب شده است. اکنون پس از 10 ماه ممنوع بودن، بار دیگر واردات ماهی به کردستان عراق آزاد شد.

به گزارش تجارت بان  پایگاه خبری باس نیوز در گزارشی از بازار دهوک نوشته است روزانه یک تن ماهی از کرکوک و موصل به بازار دهوک وارد می شود که شامل چند نوع ماهی بود اما مدتی است که برخی از انواع ماهی ها در بازار پیدا نمی شود از جمله ماهی سالامون، مار ماهی و...


بر اساس این گزارش کمبود این ماهی ها بر بازار تاثیر گذاشته است. در حال حاضر بخشی از ماهی های مورد نیاز بازار، از کشور ترکیه وارد کردستان عراق و از این منطقه به سایر نقاط کشور ارسال می شود.


عمر مصطفی رئیس شیلات اداره کشاورزی دهوک از کمبود 90 درصد برخی از ماهی در بازار خبر داد و گفت به همین منظور یک کمیته برای بررسی موضوع تشکیل شده و پیشنهادهایی به وزارت کشاورزی اقلیم کردستان عراق ارائه داده ایم.


به گفته این مقام مسئول با وجود این که 10 ماه واردات ماهی به کردستان عراق ممنوع بود، اما اکنون برای تنظیم بازار بار دیگر واردات ماهی آزاد شده است و این کار به صورتی انجام خواهد شد که با تولید داخلی آن تداخلی نداشته باشد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه