تلاش برای افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ 537 0
تلاش برای افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات صندوق ضمانت صادرات از محل درآمدهای سال ۹۹ صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیون یورو افزایش سرمایه داشته باشیم.

به گزارش تجارت بان به نقل از ایرنا، رئیس صندوق ضمانت صادرات با اشاره به افزایش ۱۰۰ میلیون یورویی بودجه این صندوق در لایحه بودجه ۹۹ گفت: در تلاش هستیم که این مبلغ را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

 

 افروز بهرامی با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ کشور گفت: خوشبختانه توانستیم در لایحه بودجه‌ای که به مجلس ارائه شد، از محل درآمدهای سال ۹۹ صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیون یورو افزایش سرمایه داشته باشیم که امیدواریم بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.

 

وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای دنیا حداقل یک درصد میزان صادرات باید میزان سرمایه صندوق‌های ضمانت صادرات باشد. بنابراین تنها با احتساب صادرات غیرنفتی، سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران باید ۵۰۰ میلیون یورو باشد.

 

 بهرامی میزان سرمایه کنونی صندوق را ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: حتی با افزایش ۱۰۰ میلیون یورویی سرمایه باز هم به استاندارد دنیا نمی‌رسد. 

 

وی با اشاره به وضعیت کشورهای دیگر در زمینه کفایت سرمایه صندوق ضمانت گفت: صندوق ضمانت صادرات عربستان ۴ میلیارد دلار و صندوق ضمانت ترکیه ۲ میلیارد دلار سرمایه دارند که ما همچنان فاصله معناداری با آنها داریم.

 

رئیس صندوق ضمانت صادرات معتقد است در شرایط فعلی اقتصادی کشور که منابع مالی زیادی در اختیار دولت نیست، همین رقم هم بهتر از هیچ است.

 

بهرامی اظهار کرد: اگرچه اکنون در صندوق کفایت سرمایه نداریم و براساس استاندارد باید ۱۰ برابر میزان فعلی پوشش ریسک بدهیم، اما کار را متوقف نکرده‌ایم و همچنان به صادرکنندگان خدمات ارائه می‌دهیم.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه