رونق صنعت در دهوک و کمبود زمین

یکشنبه ۱ دى ۱۳۹۸ 656 0
رونق صنعت در دهوک و کمبود زمین پس از بحران اقتصادی، تقاضا برای تاسیس پروژه های صنعتی در استان دهوک زیاد شده است، اما مشکل تامین زمین مناسب برای پروژه ها جود دارد. قرار است تا شهرکی جدید برای صنایع غذایی در دهوک تاسیس شود.

به گزارش تجارت بان، نازدار عبدالقادر حسین، مدیر توسعه صنایع استان دهوک در گفت و گویی با هفته نامه باس از وجود 330 پروژه صنعتی در استان دهوک خبر داد که از این تعداد 300 مورد آن در حال فعالیت هستند.


به گفته این مقام مسئول با وجود این تعداد پروژه، تقاضا برای تاسیس موارد جدید به ویژه پس از رفع بحران اقتصادی، رو به افزایش است که این موارد نشان دهنده رونق و پیشرفت صنعت به شمار می رود.


وی یکی از موانع پیش رو را تامین زمین مناسب برای تاسیس واحدهای جدید عنوان کرد.

 

نازدار همچنین گفت در منطقه کواشی که یک ناحیه صنعتی است، سرمایه گذاران اجازه تاسیس صنایع غذایی را ندارند چون از نظر اداره بهداشت مناسب نبوده و این موضوع آثار منفی بر محیط زیست و بهداشت مردم منطقه دارد.


همچنین ایاد حسن رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان دهوک درباره پروژه های بخش صنعت گفت: بزرگترین مجموعه صنایع غذایی در کانی سپید دلبی از توابع ناحیه سیمیل تاسیس خواهد شد. که علاوه بر منافع آن برای بازرگانان، همزمان به سود کشاورزان منطقه نیز خواهد بود.


به گفته ایاد حسن این مجموعه صنعتی جدید از سوی یک شرکت داخلی و در مساحت 450 هکتار زمین تاسیس می شود و مجموعه ای از کارهای تولیدی و خدماتی در آن انجام می شود. پس از پایان یافتن کار این مجموعه، مدیریت آن هم به دولت کردستان عراق واگذار می شود.


بر اساس مسترپلان استان دهوک که صورت مدرنی پایه گذاری شده است، مناطقی که برای کارهای صنعتی اختصاص یافته است به 4 بخش تقسیم می شود که شامل صنعت غذا، دکوراسیون، صنعت ساختمان و صنایع کوچک است. بنا شده تا مجموعه کواشی نیز توسعه پیدا کند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه