کنسرت «خاطرات بغداد» برگزار شد/ هنر بداهه‌نوازی عودنواز عراقی

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ 621 0
کنسرت «خاطرات بغداد» برگزار شد/ هنر بداهه‌نوازی عودنواز عراقی در این کنسرت مُعَنّی جهادَ، قطعاتی را به‌ صورت بداهه اجرا کرد و در برخی قسمت‌ها به اجرای آثار بزرگان عود عربی چون جمیل بشیر و منیر بشیر پرداخت. او با دو ساز عود با دو کوک متفاوت برای ایجاد تنوع صوتی روی صحنه آمد

به گزارش تجارت بان،  مُعَنّی جهاد، نوازنده عود شب گذشته یکشنبه 6 بهمن ماه در تالار رودکی به اجرای موسیقی هنری عراق در قالب بداهه‌نوازی و آثار بزرگان موسیقی کشورش پرداخت.

 

این کنسرت تکنوازی عود عربی با عنوان «خاطرات بغداد» در یک سئانس در ساعت 20 با حضور علاقه مندان و اهالی موسیقی و تعداد زیادی از نوازندگان و دانشجویان ساز عود و به همت انجمن موسیقی ایران و نشر و پخش جوان برگزار شد.

 

در این کنسرت مُعَنّی جهادَ، قطعاتی را به‌ صورت بداهه اجرا کرد و در برخی قسمت‌ها به اجرای آثار بزرگان عود عربی چون جمیل بشیر و منیر بشیر پرداخت. او با دو ساز عود با دو کوک متفاوت برای ایجاد تنوع صوتی روی صحنه آمد و به اجرا در مقام‌های نهاوند (شبیه آواز بیات اصفهان در موسیقی کلاسیک ایرانی)، مقام راست، راست عجم، حجاز کار و... پرداخت.

 

رضا پرویززاده، نوازنده کمانچه و مدرس موسیقی دانشگاه تهران درباره این اجرا گفت: مُعَنّی را از دانشگاه تهران می‌شناسم، از دانشجویان ارشد رشته نوازندگی است. نوازنده ریزپنجه و  بسیار خوبی است. در این سه ترمی که به تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه تهران مشغول است، روابط موسیقایی خوبی بین او و دیگر دانشجویان ایرانی برقرار شده است. دانشجویان با فضای موسیقی عربی، مخصوصاً عراق، از طریق او آشنا شده‌اند. من به عنوان یک شنونده موسیقی تمام اجرای امشب را دنبال کردم و به‌ نظرم اتفاق خوبی برای هنرجویان موسیقی بود تا این جنس از موسیقی را از نزدیک بشنوند و درک کنند.

انتهای پیام/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه