درخواست دولت مرکزی عراق از اقلیم کردستان عراق

جلوی واردات غیرقانونی محصولات کشاورزی گرفته شود

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ 623 0
جلوی واردات غیرقانونی محصولات کشاورزی گرفته شود

به گزارش تجارت بان، صالح الحسنی وزیر کشاورزی عراق از مقامات اقلیم کردستان درخواست کرد تا از ورود محصولات کشاورزی به صورت غیر قانونی گرفته شود.

 

الحسنی همچنین با حمایت دولت مرکزی در تامین نیازهای کشاورزی عراق تاکید کرد. 

 

وزیر کشاورزی عراق پس از دیدار با بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی اقلیم کردستان بیانیه ای صادر کرد. بر اساس محتوای این بیانیه ضمن درخواست عدم اعطای مجوز به واردکنندگان محصولات مرغی در اقلیم کردستان برای تضمین عدم ورود این محصولات به استان های دیگر عراق، تاکید کرد که وزارت کشاورزی دولت فدرال به پشتیبانی از کشاورزان از طریق ارتباط با مقامات بالاتر در راستای توانمندسازی آنها و تحقق فایده اقتصادی ادامه می دهد.

 

به گفته وزیر کشاورزی عراق این وزارتخانه برنامه خود را اجرا می کند، مانع از ورود برخی محصولات مورد نیاز کردستان عراق نمی شود و همه تدابیر پیشگیرانه را از طریق قرنطینه کشاورزی اتخاذ می کند تا از ورود بیماری های همه گیر و ویروس های مختلف از طریق واردات محصولات گیاهی و دامی از خارج از کشور جلوگیری شود.

 

در این بیانیه همچنین آمده که وزیر کشاورزی و منابع آبی اقلیم کردستان نیز به نوبه خود ضمن اعلام این که حامل یک پیش نویس همکاری مشترک و گزارشی در رابطه با مسائل حل نشده با دولت فدرال عراق از جمله مطالبات گندمکاران اقلیم از سال های گذشته و ارائه پشتیبانی مناسب از بخش کشاورزی اقلیم و کمک به کشاورزان برای دستیابی به بذر مورد نیاز و مطالبات مالی خود است، تاکید کرده که برخی قوانین نیازمند اصلاحات سازگار با تحولات جدید و میزان تولید است./ السومریه

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه