وزیر انرژی آمریکا:

همکاری آمریکا با کردستان عراق در فروش نفت / صادرات نفت کردستان عراق از لیبی بیشتر است

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ 591 0
همکاری آمریکا با کردستان عراق در فروش نفت / صادرات نفت کردستان عراق از لیبی بیشتر است دان برولیت: با وجود اینکه اقلیم کردستان از نظر جغرافیایی به راه های آبی دسترسی نداشته و با خشکی محاصره شده است، اما کردها اکنون می توانند بیش از کشور لیبی نفت صادر کرده و به فروش برسانند.

به گزارش تجارت بان ، شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد مسرور بارزانی که در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان شرکت کرده، در حاشیه این کنفرانس با دان برولیت وزیر انرژی آمریکا دیدار کرد.

 

برولیت پیش از آغاز این دیدار به خبرنگاران حاضر در محل برگزاری کنفرانس گفت که در دیدار با بارزانی معجزه ای را که در اقلیم روی داده جشن می گیرند.

 

وی این معجزه را میزان صادرات نفت اقلیم خوانده و گفت که با وجود اینکه اقلیم کردستان از نظر جغرافیایی به راه های آبی دسترسی نداشته و با خشکی محاصره شده است، اما کردها اکنون می توانند بیش از کشور لیبی نفت صادر کرده و به فروش برسانند.

 

همچنین خطاب به مسرور بارزانی تاکید کرد:" این میزان از فروش نفت اقلیم به دلیل عملکرد درست و رهبری شما بوده و این به راستی معجزه است."

 

برولیت اعلام کرد که آمریکا می خواهد که در افزایش میزان تولید  فروش نفت با اقلیم کردستان همکاری کند.

 

بارزانی نیز با اشاره به ارتباط های پیشین خود با وزیر انرژی آمریکا، ابراز امیدواری کرد که هماهنگی های میان دو طرف در زمینه انرژی افزایش یابد.

 

بارزانی پس از این دیدار نیز با انتشار پیامی در حساب شخصی خود در تویتر، گفت که با برولیت در مورد راهکارهای کمک شرکت های آمریکایی به پیشبرد فعالیت های نفتی اقلیم و نیز همکاری میان آمریکا و اقلیم برای تامین امنیت انرژی منطقه ای گفتگو کرده است.

 

از سوی دیگر دولت اقلیم نیز طی بیانیه ای با اشاره به دیدار میان بارزانی و برولیت، اعلام کرد که گسترش و توسعه همکاری و روابط میان اقلیم کردستان و آمریکا به ویژه در زمینه انرژی محور گفتگوهای این دیدار بوده و دو طرف بر ضرورت تقویت روابط تجاری و افزایش نقش آمریکا در عرصه اقتصاد و تولید اقلیم، تاکید کرده اند.

 

بارزانی همچنین دیدار دیگری را نیز با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا انجام داد./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه