فرصتی جدید برای صادرات به کردستان عراق

توقف 100 درصدی تجارت میان کردستان عراق و چین / جایگزین شدن ایران

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ 671 0
توقف 100 درصدی تجارت میان کردستان عراق و چین / جایگزین شدن ایران ویروس کرونا فعالیت های بازرگانی میان چین و کردستان را متوقف کرده است. بازرگانان اقلیم کردستان، از ایران به عنوان کشوری جایگزین برای واردات نام می برند.

به گزارش تجارت بان، سیروان محمد، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سلیمانیه اظهار کرد: کردستان عراق تعاملات تجاری زیادی با کشور چین داشت. بازرگانان کرد در همه حوزه ها اقدام به واردات محصولات از این کشور می کردند.


به گفته این فعال اقتصادی در حال حاضر به دلیل ویروس کرونا، فعالیت های تجاری به صورت 100 درصد متوقف شده است.


وی اذعان کرد: توقف تجارت با چین، مشکل بزرگی هم برای چین و هم برای اقلیم کردستان به وجود آورده که باید تلاش شود راهکار دیگری برای تجارت و جایگزینی این کشور اندیشیده شود تا فعالیت های بازرگانی متوقف نشود.


همچنین برهم برهان، مدیر عامل شرکت برهان در این خصوص توضیح داد: در حال حاضر بخش زیادی از فعالیت های ما با چین به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده است.


این فعال بازرگانی که واردکننده مواد غذایی از چین به کردستان عراق است می گوید: جایگزین کشور چین برای واردات محصولات غذایی به کردستان عراق، کشور ایران است که می تواند بخشی از نیازمندی ها را تامین کند.

 

ایران می تواند در زمینه تجارت با کردستان عراق نقش پر رنگ تری ایفا کند.


برهان از مسئولان اقلیم کردستان درخواست کرد تا برای راه اندازی کارخانه های تولیدی در داخل، تسهیلات لازم را فراهم کنند. / دواروژ

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه