افت 50 درصدی تبادلات تجاری کردستان عراق و ترکیه

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ 551 0
افت 50 درصدی تبادلات تجاری کردستان عراق و ترکیه ترکیه به رانندگان خود اجازه ورود به اقلیم کردستان را نمی دهد، رانندگان دو راه پیش روی دارند...

به گزارش گروه ترجمه تجارت بان، تا این لحظه 2500 کامیون در صف وارد شدن به کشور ترکیه از مرز ابراهیم خلیل هستند که به دلیل انجام معاینات پزشکی از سوی ترکیه برای مقابله با کرونا، در حالت انتظار مانده اند. همین موضوع سبب شده است تا از حجم تبادلات تجاری میان اقلیم کردستان و ترکیه کاسته شود. 

بر اساس آمارهای دروازه مرزی ابراهیم خلیل، میزان تبادلات تجاری اقلیم کردستان با ترکیه 50 درصد کاهش پیدا کرده است و هیچ مسافری از این مرز تردد نمی کند.

فارس حکمت، نماینده یکی از شرکت های تجاری می گوید: سال گذشته در روز 20 الی 25 کامیون بار وارد می کردیم، اما در حال حاضر این میزان به 3 تا 4 کامیون رسیده است. 
بر اساس آمارهای منتشر شده، حدود 65 درصد از کالاها مانند محصولات غذایی، آشامیدنی، دارو و ملزومات بهداشتی از ترکیه به کردستان عراق وارد می شود.

ترکیه به رانندگان خود اجازه ورود به اقلیم کردستان را نمی دهد، رانندگان دو راه پیش روی دارند؛ یا این که با کامیون های پلاک عراق محموله های خود را وارد کنند و یا این که رانندگان کردستان عراق اقدام به آوردن کامیون ها به داخل کردستان عراق کرده و بار دیگر ماشین ها را در مرز تحویل طرف ترک دهند.

کانال تلگرام تجارت بان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه