فرماندار قصر شیرین اعلام کرد:

رشد 18 درصدی صادرات از مرز پرویزخان

سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ 608 0
رشد 18 درصدی صادرات از مرز پرویزخان سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار از جمله کالاهای صادر شده در مرز رسمی پرویزخان است.

به گزارش تجارت بان، مرادعلی تاتار امروز (2 اردیبهشت 1399) به خبرگزاری ایرنا گفت:  کالاهای صادراتی در فروردین ماه سال جاری به لحاظ ارزش وزنی  ۲۹۲ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول رشد کالاهای صادر شده را نشانگر تلاش همه دستگاه ها عنوان کرد و گفت: این در حالی است که موانعی مانند تحریم های ظالمانه و محدودیت های زیرساخت های مرزی وجود دارد و در کنار این موارد،  عملیات عمرانی طرح جامع گمرک پرویزخان در حال انجام است. همچنین رعایت کنترل های بهداشتی با همکاری سایر سازمان های مرزی در حال اجرا است.

تاتار افزود: در مرز پرویزخان کالاهایی مانند سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار صادر شده است.

فرماندار قصر شیرین ادامه داد: این مرز با اختصاص ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشور به عراق، نقشی بارزی در رونق اقتصاد ملی دارد.

وی درباره تعداد کامیون های حامل بار صادراتی توضیح داد: در حال حاضر روزانه ۸۰۰ تا یک هزار  کامیون حامل بار از مرز رسمی پرویزخان به کشور عراق صادر می شود. باید این موضوع را در نظر داشت که تعطیلی سایر مرزهای ایران با عراق موجب سرریز بارها، از سایر گذرگاه های مرزی به این مرز شده است. 

تاتار تصریح کرد: مرز پرویزخان برای فعالیت های صادراتی و تبادلات تجاری با عراق، به صورت شبانه‌روزی فعال است؛ البته  دستورالعمل های بهداشتی نیز برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به صورت مداوم و منظم در حال اجرا و انجام است. این اقدامات و گندزدایی در مرز با هماهنگی و همکاری پایانه پرویزخان و هنگ مرزی، شرکت تعاونی مصرف کارکنان گمرک و سایر ارگان های مستقر در مرز صورت می گیرد.

به گفته وی با وجود انتشار ویروس کرونا، اما با کارهای انجام شده، خوشبختانه ابتلای به این بیماری در مرز پرویزخان وجود نداشته است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه