مسرور بارزانی سنگ بنای شهر صنعتی مواد غذایی دهوک را نهاد

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ 808 0
سنگ بنای شهرک صنعتی دهوک روز دوشنبه ۳۰ تیرماه، در منطقه‌ی "کاشە‌" در شهرستان سمیل استان دهوک از سوی مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان گذاشتە شد.

به گزارش تجارت بان،نخست‌وزیر اقلیم کردستان در این مراسم طی سخنانی گفت: چنانکه مستحضر هستید از ابتدای تشکیل کابینەی جدید اقلیم کردستان با اهمیت بیشتری بە بخش اقتصاد  دادە و خواسته‌ایم تنها بە یک منبع متکی نباشیم. بەهمین خاطر توسعه‌ی بخش‌های صنعت، کشاورزی و بازرگانی از قول‌هایی بود کە در به رنامەی کاری دولت قرار داشت و امروز خوشحال هستم کە برای گذاشتن سنگ بنای این منطقه‌ی صنعتی در استان دهوک در اینجا حضور دارم.

 

مسرور بارزانی، ضمن تقدیر از شرکت‌های مجری پروژه و وزارتخانه‌های صنعت، کشاورزی و دیگر وزارتخانه‌های ذی‌ربط، تصریح نمود کە بدون شک این آخرین طرح نخواهد بود و در آینده بدون هیچ‌گونه تبعیضی طڕح‌های دیگری نیز در اقلیم کردستان آغاز خواهند شد.

 

نخست‌وزیر در ادامه‌ی این سخنان با اشاره بە مشارکت بخش خصوصی با دولت در جهت اجرای پروژه‌های جدید اقتصادی گفت: می‌خواهیم معیشت مردم در دست خودشان باشد و بدون وابستگی به استخدام و کارهای دولتی خودشان بە نیرویی برای همەی کردستان تبدیل شوند.

 

نخست‌وزیر اقلیم کردستان همچنین با اشاره‌ به اینکه بحرانی کە در اقلیم کردستان ایجادشده و شیوع بیماری کرونا هم قادر بە منع اجرای پروژهای دولت نشده است، از مردم استان دهوک و  مسئولان منطقه قدردانی کرد.

 

منطقه‌ی صنعتی مواد غذایی دهوک در منطقه‌ی "کاشه"ی شهرستان سمیل در استان دهوک در مساحت بیش از ۳۵۰هکتار، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی اقلیم کردستان است کە برای کردستان و عراق بسیار سودمند خواهد بود.

 

این پروژه‌ی صنعتی علاوه بر صدها کارگاه، انبار و سردخانه، شماری هتل، متل و رستوران و دیگر امکان خدماتی را دربر می‌گیرد و بە منبع بزرگی برای اشتغال‌زایی تولید تبدیل خواهد شد.

کردستان24

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه