فعالیت کوله بری در مرز پرویزخان از چه زمانی آغاز می شود؟

یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ 842 0
فعالیت کوله بری در مرز پرویزخان از چه زمانی آغاز می شود؟ در مرز پرویزخان منطقه ای در نظر گرفته شده است تا در صورت امکان، افراد بومی بتوانند با دستورالعمل های جدید کار کولبری انجام دهند.

به گزارش تجارت بان، مراد علی تاتار فرماندار قصرشیرین  با بیان اینکه در گذشته مرز پرویز خان رسمی نبود و به صورت  بازارچه  فعالیت می‌کرد، بنابراین صادرات کالا از طریق پیله وران انجام می‌شد.

 

وی اظهار داشت:  پیله وری  قاعده خاصی دارد و جدای از صادرات است، پس از آن که مرز رسمی شد، گمرک اجازه پیله وری را نداده و این فعالیتتعطیل شد.

 

تاتار بیان کرد:  کوله بران داران کارت مرز نشینی بودند و  بعد  از  تایید  صلاحیت به عنوان افراد بومی  اسامی آن‌ها به مرزبانی  داده می‌شد و در  نقطه صفرمرزی  با  سهمیه  بندی اجازه ورود کالا به قصرشیرین را داشتند.

 

به گفته فرماندار قصرشیرین اکنون محلی برای کوله بری در مرز پرویز خان وجود ندارد؛ اما با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه محلی در کنار مرز پرویز خان شناسایی و با طرف عراقی گفتگوی لازم انجام شده تا در صورت موافقت، در این محل کوله بری با دستورالعمل جدید انجام ‌شود. این کار تنها برای افرادی که کارت مرز نشینی دارند، امکان پذیر است.

 

او گفت: کارت مرز نشینی برای افرادی که در همان روستا و مرز باشند، بعد از استعلام صادر می‌شود.

 

تاتار با بیان اینکه ممنوعیتی برای افرادی غیربومی در صادرات وجود ندارد، گفت: خیلی از تجار افراد بومی قصرشیرین بوده و  ۸۰ درصد افرادی که بار‌ها  را تخلیه می کنند، شناسایی شدند که ازافرادبومی منطقه هستند./ باشگاه خبرنگاران

انتهای  پیام/

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه