بازارچه تیله‌کو بازگشایی می شود

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ 431 0
بازارچه تیله‌کو بازگشایی می شود مقامات اقلیم کردستان با بازگشایی بازارچه تیله‌کو موافقت کردند.

به گزارش تجارت بان،  غفار محمدی عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه در این باره گفت: به منظور بازگشایی بازارچه تیله‌کو، طی روزهای گذشته با حضور دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار و دکتر حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، یک نشست کاری با یک هئیت از مقامات اقلیم کردستان داشتیم.

 

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته، گمرک ایران نیز در نامه‌ای به مقامات اقلیم رسما خواستار بازگشایی این بازارچه شد. مهندس بازوند استاندار کرمانشاه نیز 10 روز پیش با ارسال نامه‌ای به استاندار گرمیان، بر ضرورت بازگشایی بازارچه تاکید کرد.

 

 محمدی عنوان کرد: روز گذشته نیز در همین رابطه دیداری با نماینده اتحادیه میهنی داشتیم که خوشبختانه وی از موافقت مقامات اقلیم با بازگشایی بازارچه خبر داد و در همین راستا قرار است به زودی یک هیئت از اقلیم کردستان برای پیگیری این فرایند وارد ایران شود.

 

این بازرگان کرمانشاهی بازگشایی بازارچه تیله کو را به سود توسعه منطقه دانست و گفت: بازگشایی تیله کو موجب شکل گیری یک رونق اقتصادی در منطقه سرپل ذهاب می شود و زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را ایجاد کند. همچنین بستری مناسبی برای صادرات تخصصی محصولات کشاورزی منطقه فراهم می کند.

 

وی یادآور شد: بازارچه تیله کو می تواند صادرات بخشی از کالاها مانند تره بار و مصالح ساختمانی را عهده دار شود و بار ترافیکی پرویزخان را کاهش دهد.

 

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از طریق بازارچه تیله کو می توان زمینه برقراری دوباره تجارت کوله بری را فراهم کرد تا مردم منطقه از ثمرات آن بهره مند شود.

 

وی در ادامه از پیشرفت مناسب روند آماده سازی زیرساخت های تیله کو خبر داد و گفت: مسیر این بازارچه آسفالت شده و بخشی مهمی از اتصالات شبکه فیبرنوری انجام شده است. همچنین ساختمان استقرار نیروهای مرزبانی و گمرک آماده بهره برداری است و نصب باسکول، دروازه مرزی، تسطیح زمین و بخشی از فنس کشی محدوه نیز انجام گرفته است.

 

محمدی یادآور شد: بازارچه تیله کو در مقایسه با پرویزخان، حدود 40 کیلومتر نزدیکتر به سلیمانیه است و می تواند به رونق صادرات کشور بسیار کمک کند. /منبع: کردپرس

انتهای خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه