آغاز سفر به کردستان عراق از مرز پرویزخان

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ 1040 0
آغاز سفر به کردستان عراق از مرز پرویزخان تردد مسافران به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان که به دلیل شیوع بیماری کرونا ممنوع شده بود، با رعایت موارد بهداشتی از امروز دوشنبه پنجم آبان از سرگرفته شد.

به گزارش تجارت بان، مرادعلی تاتار اظهار کرد: طبق اعلام طرف عراقی از امروز مسافران می‌توانند از طریق مرز رسمی پرویزخان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی وارد کردستان عراق شوند و اتباع مقابل نیز اجازه ورود به کشورمان را از این گذرگاه رسمی با داشتن گذرنامه دارند.

 

وی گفت: مسافران در بدو ورود به ۲ طرف باید در قرنطینه های بهداشتی مستقر در مرز پرویزخان در خصوص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ (کرونا) غربالگری شوند و در صورت داشتن شرایط لازم و سلامتی کامل اجازه تردد به آنها داده می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با اعضای ستاد کرونا و همچنین بهداشت و درمان قصرشیرین در حال فراهم کردن مقدمه‌های لازم برای انجام غربالگری در قرنطینه بهداشتی مستقر در مرز برای خدمات رسانی به مسافران هستیم.

 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

منبع: ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه