مرزنشینان برای فعالسازی کارت‌های مرزنشینی خود اقدام کنند

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ 1011 0
مرزنشینان برای فعالسازی کارت‌های مرزنشینی خود اقدام کنند استاندار کردستان خواستار اطلاع رسانی دستگاه های ذیربط به مرزنشینان جهت اقدام آنها در خصوص فعالسازی کارت های مرزنشینی و استفاده از مزایای آن شد.

به گزارش تجارت بان، بهمن مرادنیا، باید از مرزنشینان بخواهیم در خصوص فعالسازی کارت های مرزنشینی خود اقدام کنند و اجازه ندهیم حق مردم برای استفاده از این فرصت ضایع شود. 

 

وی ضمن تاکید بر ضرورت از سرگیری فعالیت بازارچه های غیر رسمی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد سروآباد، خاطرنشان کرد: بارچه های مرزی بسیار مهم است و سران سه قوه به دنبال رفع مشکل کولبری و ارتقاء معیشت مرزنشینان هستند. 

 

مرادنیا در ادامه این جلسه در خصوص اجرای پروژه ساماندهی مرز باشماق، تاخیر در اجرای این پروژه را غیرقابل قبول خواند و تاکید کرد: این پروژه باید در هفته آینده به پیمانکار تحویل داده شود. 

 

استاندار یادآور شد: دولت در این خصوص وعده داده و در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان مقرر شد طرح ساماندهی مرز باشماق اجرایی شود لذا هیچ راهی جز اجرای طرح وجود ندارد. 

 

مرادنیا در خصوص دستور کار بهره برداری از انبارها و محدوده ترانشیپمنت پایانه مرزی باشماق، عملکرد شرکت انبارهای عمومی را قابل دفاع ندانست و از دستگاه های ذیربط خواست درخواست اتاق بازرگانی سنندج در خصوص واگذاری بهره برداری انبارها به این اتاق بررسی و در صورت نبود منع قانونی به آنها واگذار شود. 

 

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف پایانه صادراتی باشماق تا پایان هفته جاری شد و افزود: باید با اینگونه کوتاهی ها برخورد شود و فردی که موجب شده این طرح مهم 6 سال بلاتکلیف بماند باید جوابگو باشد و با او برخورد شود.

منبع: ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه