بیش از نیمی از گردشگران عراق به ایران، گردشگران سلامت هستند

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ 791 0
بیش از نیمی از گردشگران  عراق به ایران، گردشگران سلامت هستند به گفته مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ۵۵ درصد گردشگران ورودی از کشور عراق به ایران گردشگران سلامت هستند.

به گزارش تجارت بان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: عدم برنامه‌ریزی و سیستماتیک نبودن کارها در حوزه گردشگری سلامت در کردستان موجب شده این استان از این ظرفیت کم بهره باشد.

 

وی یادآور شد: ضروری است با برنامه‌ریزی و فعالیت آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی به‌ویژه در اقلیم کردستان عراق برای مسافرانی که با اهداف گردشگری سلامت و یا حتی تفریحی قصد ورود به کشور را دارند در داخل کردستان برنامه‌ریزی کنیم.

 

گویلیان با بیان اینکه ۹۰ درصد گردشگران عراقی بدون برنامه‌ریزی وارد کشور می‌شوند افزود: با توجه به اینکه بیشتر گردشگران عراقی از مرز باشماق و استان کردستان وارد کشور می‌شوند باید از این فرصت و ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

 

وی با اشاره به اینکه گردشگران عراقی نسبت به گردشگران دیگر هزینه‌ بیشتری صرف می‌کنند تاکید کرد: ۵۵ درصد گردشگران ورودی از کشور عراق به ایران گردشگران سلامت هستند بنابراین فرصت خوبی است که بخشی از آنها در خود کردستان بمانند و کسانی هم که قصد سفر به استان دیگری دارند در این استان برای آنان برنامه‌ریزی شود.

منبع: برنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه