سرپرست دفتر توسعه خدمات بازرگانی:

آغاز فعالیت کارگروه مدیریت کیفیت برای بهبود صادرات

یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ 630 0
آغاز فعالیت کارگروه مدیریت کیفیت برای بهبود صادرات کارگروه مدیریت کیفیت با اهداف افزایش کیفیت کالاهای صادراتی تشکیل شده و برنامه ریزی برای 15 کشور هدف را در دستور کار خود دارد.

 

به گزارش تجارت بان به نقل از تسنیم، توجه به استاندارد کیفیت کالاهای صادراتی، به‌‌ ویژه برای ۱۵ کشور هدف و همچنین دو کشور هند و چین، که در سال های اخیر مورد غفلت قرار گرفته بود؛ با آغاز کار این کار گروه  و دریافت نظر کارشناسی از دستگاه‌های مربوطه برنامه ریزی می شود.

 

 بر اساس این گزارش مصوبه شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی، کارگروه مدیریت کیفیت به منظور ارتقای کیفیت کالاهای صادراتی تشکیل شده است.

 

به گفته احسان قمری، یکی از اهداف کارگروه مزبور ارتباط مستمر بین سازمان های استاندارد و تحقیقات صنعتی و سازمان توسعه تجارت ایران است.

 

این مقام مسئول با اشاره به این که بسیاری از صادرکنندگان از قوانین استاندارد، به‌ ویژه در شرایط تحریم آگاهی اندکی دارند، گفت: به همین دلیل مباحث مرتبط با استاندارد نیز در «بسته حمایتی تسهیل فضای کسب‌وکار و حمایت از واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحد تولیدی در سال حمایت از کالای ایرانی» و هم در تدوین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سازمان توسعه تجارت ایران گنجانده شده است.

 

قمری با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه استاندارد ایران با ۵۰ کشور گفت: تعدادی از کشورهای طرف قرارداد به تعهدات خود در زمینه استاندارد عمل نمی‌کنند که باید این موضوع در کمیسیون‌های مشترک مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین قرار شده تا با اتحادیه اوراسیا هم یک تفاهم‌نامه‌ در باره استاندارد تنظیم شود.

 

به گفته همین مقام مسئول سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان ‌هاب صادراتی کشور، رابط بین صادرکننده و سازمان ملی استاندارد است، از این روی صادرکنندگان مشکلات مربوطه در باره استاندارد را با سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کنند.

 

وی گفت: با فعال کردن کارگروه کیفیت و استاندارد، طرح جامع نظام مدیریت کیفیت، با دریافت آراء کارشناسی ویرایش می‌شود.

 

قمری از برگزاری یک نشست به منظور آشنایی صادرکنندگان با قوانین استاندارد در آینده خبر داد. وی همچنین اظهار کرد: در تدارک ایجاد یک غرفه دائمی سازمان ملی استاندارد در نمایشگاه‌های بین‌المللی هستیم تا معرفی و ارائه خدمات استاندارد به بهترین روش مهیا شود.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه